מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב בדימוס אסף חפץ, הגיב הבוקר (רביעי) לנזיפת המפכ"ל רוני אלשיך בניצב רוני ריטמן, ואמר כי ההטרדות המיניות שביצע ריטמן בפקודותיו הן "תקלות זניחות" וכי הנזיפה הייתה "לא ראויה". חפץ אמר בראיון לכאן ב': "זו נזיפה לפרוטוקול. לדעתי היא לא ראויה אבל הוא היה חייב, לא הייתה לו ברירה. הוא כבר החזיר אותו לפני שנתיים לתפקידו ואני שמחתי מאוד על ההחלטה. אני חושב שהוא קצין מוכשר וטוב והוא עשה עבודה מצוינת בשנתיים האחרונות". 

"לכל אחד היו אירועים, גם לך בטח היו אירועים", אמר המפכ"ל לשעבר למראיין קלמן ליבסקינד, שהשיב לדברים בשלילה. "אז אתה בר מזל, לי היו אירועים, לא אחד ולא שניים". כשנשאל עליהם אמר חפץ: "עזוב, זה לא הדיון עכשיו. יכול להיות אולי דברים קרובים לזה, אבל אני הואשמתי בזמנו בהדלפות, ואחר-כך הייתי מפכ"ל. אדם נתקל בקריירה שלו בתקלות. כל אחד יש לו עבירות כאלה ואחרות, או נתקל בבעיות או שגה בהחלטות. צריך לתת פרורפורציות. תפקידו של המפכ"ל ליצור איזון במערכת וליצור מצב שאנשים שהתגייסו למשטרה ופיתחו בה קריירה והם ומוכשרים, שלא יבואו איתם חשבון על כל תקלה קטנה והם יעזבו את המערכת כי ככה אתה הורס את המערכת".
חפץ אמר כי הוא תומך בקמפיין "Me Too" אך כי אין "לצאת מפרופורציות" כשנחשפות הטרדות. "אנחנו רואים היום בקמפיין Me Too שבכל העולם כל המערכות נגועות בזה וזה טוב מאוד שנלחמים בזה. אני לא מתנגד למלחמה, אני מתנגד שלא יצאו מפרופורציות, לא כל הטרדה זה אונס". כשנשאל אם היה מגיב כך אם בתו הייתה חווה הטרדה בדומה למתלוננות נגד ריטמן, אמר חפץ: "נכון. זה זניח, יש דברים כאלה בחיים, צריך לקחת אותם בפרופורציות, לא צריך להיכנס למרה שחורה. אין צדיק שיעשה טוב ולא יחטא, אין איש שנמצא במערכת ואין לו תקלות כאלה ואחרות. ריטמן יכול להיות מפכ"ל מצוין". 

  

ניצב רוני ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניצב רוני ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90