לאחר חקירתו אתמול של ח"כ דוד ביטן, שנחקר בפעם הרביעית במשך למעלה מחמש שעות, הסביר היום (שני) ב-103FM הכתב המשפטי של חדשות 10, אביעד גליקמן, האם חבר הכנסת ניסה לקדם חקיקה בענייני בנייה בתמורה לשוחד שקיבל: "דרור גלזר הוא יזם תל אביבי שמלווה פרויקט שעלותו מיליון שקלים, על פי החשד, הוא העביר 150 אלף שקל למשה יוסף, מקורבו של ביטן וחשוד מרכזי בפרשה, על מנת שיעבור לח"כ דוד ביטן והוא בתמורה יסייע לו להצלחת הפרויקט. אמש הציבה המשטרה בפני ח"כ ביטן טענה לפיה חלק מהעזרה שהוא העניק לגלזר הייתה בקידום הצעת חוק העוסקת בפרויקטים מהסוג של גלזר בדיוק, שינוי קרקע למעונות סטודנטים".


כשנשאל האם משה יוסף הוא רק צינור להעברת כספים השיב גליקמן: "משה יוסף הוא הצינור אך הוא גם עתיד היה להתחלק עם גלזר ברווחים. מכיוון שהוא אינו איש ציבור אי אפשר להאשים אותו בקבלת שוחד אלא הוא חשוד בנתינת שוחד בלבד". עוד הוסיף: "ביטן השיב לחוקרים על הטענה על הצעת החוק וטען כי ח"כ ילין היה זה שקידם את ההצעה, הוא כמובן אינו חשוד בדבר. על שאר השאלות שהוא נשאל באותה החקירה החליט ח"כ ביטן לשמור על זכות השתיקה. פרקליטו טען כי הסיבה שהוא שתק הייתה מחשש להדלפות המשטרה אך להערכתי ביטן מפחד מאוד שמשה יוסף יחתום על הסכם עד מדינה, ברגע שהוא יחתום על הסכם, ביטן יאומת עם כל הגרסאות שמסר בתגובה לגרסאות של יוסף ולכן הוא אינו רוצה להיות נעול על גרסה שלאחר מכן הוא יצטרך לחזור ממנה".

חגית ביטן. "ניסו לערער אותה". צילום: אלירן אביטל
חגית ביטן. "ניסו לערער אותה". צילום: אלירן אביטל


 
על השאלה האם שמירה על זכות השתיקה מעידה על כך שיש לחשוד מה להסתיר, השיב גליקמן: "בדיוק כך. השופטים לא רואים בעין יפה את השמירה על זכות השתיקה, בעיקר לא כשמדובר בנבחר ציבור". על הפגישה המקרית בין משה יוסף לגברת ביטן סיפר גליקמן: "אכן התקיימה פגישה אקראית אך אסור לזוג לדבר עמו כפי שלח"כ ביטן ואשתו אסור לדון ביניהם על פרטי החקירות שעברו, זאת למרות שהם גרים באותו הבית. החוקרים מנסים כביכול לערער את חגית ביטן שהרי פגישות כאלו בחדר החקירות קורות לא במקרה. ייתכן שהיה מדובר בניסיון של המשטרה לגרום לגברת ביטן לחשוף פרטים חדשים לאחר שראתה את פניו של יוסף בחדר החקירות. היא לעומת זאת, עדיין דבקה בגרסתה שהכסף שקיבלה אינה הלוואה ממשה יוסף וכי הכסף מהחתונה של בתם ממומנה מהמתנות שהאורחים הביאו".

מוקדם יותר התייחסה עורכת הדין של חגית ביטן, לימור אזולאי, לחקירה שהתקיימה אמש וסיפרה: "מרשתי מרגישה מצוין, מכיוון שאין לה ממה לחשוש היא משתפת פעולה באופן מלא. המלצתי ללקוחה שלי לשתף פעולה בחקירה וכששואלים אותה שאלות היא עונה ולא שותקת. לפי מה שידוע לי לא צפויה חקירה נוספת בקרוב. ביקשו ממנה בחקירה את רשימת האורחים שהגיעו לחתונת בתה אך הרשימה לא הייתה בידה באותה עת. זה היה נראה לי די מוזר כי לא חשבתי שמדובר בנתון שיכול לשפוך אור על הפרשה בה נחקר ח"כ ביטן, בסופו של דבר החתונה שולמה מכספי המתנות שקיבלו באירוע עצמו, אני לא בטוחה שזה כל-כך נעים לבדוק כמה כסף כל אורח שילם בחתונה, אלו פרטים שאף אחד לא מצפה שיחשפו".

על הטענה כי חלק מכספי החתונה נוצלו לכיסוי חובותיו של חבר הכנסת טענה אזולאי: "הזוג נתן הסבר שמניח את הדעת וטען שהמתנות שולמו במטרה לכסות את האירוע, אין לכך פרשנות אחרת".על המפגש עם משה יוסף בחדרי החקירות הוסיפה עורכת הדין: "הם ראו אחד את השנייה לשבריר שנייה במהלך החקירה. לצערם הם לא יכולים לדבר ביניהם עקב החקירה ולכן אינני יודעת מהו טיב היחסים בין הזוג למשה יוסף כיום. בתקשורת טענו שהייתה פגישה ביניהם אך בפועל הם ראו אחד את השנייה לרגע קצר כפי שפוגשים אדם ברחוב, אני לא רואה בזה שום דבר מביך".
 
כשנשאלה האם הזוג ביטן, שחי כעת באותו מקום, רשאי לדבר אחד עם השני על המתרחש בחקירות השיבה: "לא, אסור להם והם לא מדברים על החקירה. על החוקרים לסמוך עליהם שהם לא מחליפים ביניהם פרטים בנוגע לחקירה מחשש לשיבוש הליכים. זה לא נעים אך עליהם לחזור לשגרת החיים ולהמשיך לנהל את הבית".  על הטענות כי הקריירה של חבר הכנסת ביטן הסתיימה בשיא פריחתה השיבה עורכת הדין אזולאי: "מדובר בפרשנות ולא מעבר לכך. אף אחד לא יודע מה בדיוק קורה בחדרי החקירות".
עריכה: איתמר זיגלמן