משפחתו של סגן הדר גולדין ערכה היום (ראשון) מסיבת עיתונאים במהלכה הודיעה כי היא תגיש בג"ץ נגד ראש הממשלה והקבינט, זאת כיוון שלטענתם אינם מיישמים את ההחלטות שקיבלו בנוגע להפעלת לחץ על חמאס להחזיר את השבויים שבידיו. "לאחר התלבטויות רבות החלטנו לעתור לבג"ץ נגד הממשלה והקבינט בראשות ראש הממשלה", אמר אבי המשפחה, שמחה גולדין.



"כבר שנה וארבעה חודשים שאנו הופכים כל אבן", הוסיף, "נתניהו לא עושה הכל כדי להחזיר את הדר ואורון שאול. הקבינט החליט על הגברת הלחץ על חמאס. אנו מבקשים מבג"ץ ליישם את החלטות הקבינט: לא להחזיר גופות מחבלים, החמרת תנאי המאסר של אסירי חמאס והגבלת ביקורי משפחות וצמצום כניסות לישראל מטעמים הומניטריים. 

משפחת גולדין במסיבת עיתונאים - צילום: אבשלום ששוני


"עשרה חודשים מאז החלטת הקבינט וההחלטה אינה מיושמת. ממשלת ישראל אינה עומדת על שלה והחזירה מאז כמה פעמים גופות מחבלים. נתניהו - תהיה צוק איתן מול חמאס. החזרת גופות המחבלים ותנאי המאסר הנוחים של המחבלים הם הפקרתם של הדר ואורון בשדה הקרב".



לאה גודלין, אמו של הדר אמרה כי "לעתירה יש גם זווית בינלאומית. חברי קונגרס בארה"ב נדהמים מחוסר הרצון של הממשלה לפעול בנחישות להחזרתם. כל יום נכנסות מאות משאיות לעזה. אומרים לנו שאי אפשר להחמיר את תנאי המאסר כי יהיו מהומות ושביתות רעב. הממשלה פועלת בצורה נכלולית ומחזירה גופות מחבלים לקראת כניסת השבת, כדי שאף אחד לא ישים לב או יעצור את זה". עוד הוסיפה גולדין כי "הפיוס הפלסטיני יוצר הזדמנות. המסר הוא הומניטרי תמורת הומניטרי"



אחיו של הדר, צור, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים ותקף את הכוונה להחזיר את גופות המחבלים מקריסת המנהרה בשבוע שעבר. "השיח מול חמאס צריך להיות בתנאי להחזרת הדר ואורון. זה תנאי בסיסי. אנחנו מתנגדים להחזרת גופות המחבלים מהמנהרה".

"המתאם החדש נפגש איתנו לפני שבוע", סיים האב שמחה את מסיבת העיתונאים, "אמרנו לו שהפיוס יוצר הזדמנות להחזרת הדר ואורון. זו הזדמנות חשובה מאוד להפעיל לחץ על חמאס".

"זאת ההזדמנות לה חיכינו כדי להחזיר את הדר ואורון עכשיו", כך אמר אחיו של הדר גולדין, צור, בראיון לתכנית "מהדורה ראשונה" ביום חמישי האחרון, לאחר פיצוץ מנהרת הטרור והגופות שנותרו קבורות בה.



"אח שלי נחטף במנהרה וכעת יש אירוע מנהרה נוסף", הוסיף, "כך שכל מי שלא רוצה להחזיר אותם באירוע כזה לא רוצה להחזיר אותם בכלל. הפיוס הפלסטיני הוא הזדמנות ללחוץ על חמאס ולשחרר את אורון והדר בתנאים שישראל רוצה. זו משוואה אחרת שמגדירה לארגון הטרור את הכללים, ולא הוא לנו. הם צריכים להיות מורתעים ולא אנחנו. אנחנו כבר בשנה הרביעית של המאבק וזו פעם ראשונה שממשלה בישראל לא עושה צעדים משמעותיים להחזרת נעדרים. ישראל צריכה לפעול אחרת. כל האזרחים שצופים בנו ומגייסים את ילדיהם לצה"ל צריכים לדעת שישראל נלחמת על לוחמיה".



הדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל



מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע מוקדם יותר כי "לא נאפשר את איתור המחבלים במנהרה ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים". הודעה זו מגיעה בעקבות פניית ארגון 'הצלב האדום' בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שפוצצה על ידי צה"ל השבוע. האלוף מרדכי שוחח עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של 'הצלב האדום' בישראל, ז'אק דה מאיו, והבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים.



דבריו של מרדכי מגיעים לאחר שמשפחת גולדין קראה לראש הממשלה נתניהו להתנות באופן ברור כל היענות לבקשות הומניטריות של חמאס בהשבתם של הדר ואורון הביתה. זאת, לאחר בקשת 'הצלב האדום' שהעביר למעשה את בקשת חמאס לאפשר לגורמים פלסטינים לחלץ את גופות מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי ממנהרת הטרור.
 
כזכור, ביום שני איתר צה"ל לראשונה מאז צוק איתן מנהרת טרור התקפית בשטח ישראל וביצע פיצוץ מבוקר של המנהרה, שחדרה את הגדר סמוך לגבול רצועת עזה. בפיצוץ המנהרה נהרגו כ-14 פעילי הג'יהאד האסלאמי, מתוכם שני בכירים בארגון. בנוסף לכך, ישנם ככל הנראה כחמישה נעדרים שגופותיהם נמצאות עדיין בשטח המנהרה.