כתב אישום חמור הוגש לאחרונה בבית המשפט השלום ברמלה נגד אברהים אבו צעלוק (25) וכנגד אמו, פאטמה אבו צעלוק (49) בגין תקיפת עובד ציבור בנשק קר, תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים, כך פורסם היום (רביעי) ע"י פרקליטות מחוז מרכז. על פי כתב האישום שהוגש לפני חודש ע"י עו"ד שחף קליינמן שמעוני, במהלך שיעור שהעביר מורה בכיתה בבית הספר באזור השפלה, ביקשה אחת התלמידות לצאת מהשיעור. משסרב המורה לבקשתה, יצאה מהכיתה באומרה למורה שיסתלק והלכה לביתה.



אמה של התלמידה, פאטמה אבו צעלוק, הגיעה לאחר מכן לבית הספר וטענה כי המורה העליב את בתה. סגן המנהל הכניס אותה לחדרו, שוחח עימה וקרא למורה לחדרו. במקביל הגיעו אחיה של הבת – הנאשם אברהים וסלימאן, וקרוב משפחה נוסף, קטין בן 17, לבית הספר, כשהם מצוידים בחפץ חד והתפרצו לחדר. לפי האישום, השלושה הכו את המורה באגרופים ובבעיטות, וכן קרעו את חולצתו בעודם צועקים, מקללים ומאיימים עליו, ובין היתר באומרם: "אנחנו נרצח אותך". סגן המנהל ומורים נוספים, שהגיעו למקום בשל הצעקות, ניסו להרחיקם מהמתלונן, אולם הם המשיכו להכותו. לבסוף, הצליחו סגן המנהל והמורים הנוספים לדחוף אותם אל מחוץ לחדר.



שלפו חפץ חד ואיימו ברצח


השלושה ניסו לפתוח את הדלת, בשלב מסוים אחז המורה באחד מהם, אשר הכה אותו והמשיך לנסות להיכנס חזרה לחדר. במקביל, הקטין שלף את החפץ החד והניפו לכיוון המורים באיום:"שאף אחד לא יתקרב אלינו" וכן "אני ארצח אותך, אני אחסל אותך", תוך שהם ממשיכים לנסות לפתוח את דלת החדר. אחד המורים תפס בידו של הקטין, בכדי למנוע ממנו לדקור מי מהנוכחים, ואחד האחים היכה בגבו של המורה עד ששיחרר את ידו של הקטין. סגן המנהל הורה למורים להזעיק את המשטרה ואז יצאו השלושה והנאשמת מבית הספר.



הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו ולאחר מכן נקבע בבית המשפט כי יש לשחרר אותו בתנאים מגבילים. בבקשת המעצר כנגד אברהים אבו צעלוק כתבה עו"ד קליינמן שמעוני: "המשיב ואחרים הגיעו באור יום לעיני כל, למוסד חינוכי והכו במורה ולא חדלו אף כשהורחקו ע"י מורים אחרים. לבסוף עזבו את המקום רק בשל החשש מהגעת כוחות המשטרה. כל זאת רק בשל כעסם על אופן מילוי תפקידו".