״אין חופש הצבעה״, הטיחו עשרת מפגינים שהגיעו הערב (רביעי) אל מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, והאיצו בו להצביע נגד "החוק הצרפתי". המפגינים הניפו שלטים נגד שחיתות שלטונית וקראו קריאות גנאי נגד שר האוצר ממנו דרשו להיות בראש המחנה הנאבק בשחיתות. ההפגנה החלה עם 30 מפגינים מחיפה ובהמשך הערב הגיע אוטובוס עם כמה עשרות מפגינים נוספים ביניהם אלדד יניב ומני נפתלי. המשטרה שהגיעה למקום אסרה על המפגינים להשתמש במגפון וכמו כן מנעה גישה לקרבת הבית.
 
רוצים ״עצמאות משחיתות״, נכתב על אחד השלטים. על אחר נכתב: ״דירה שווה פנסיה״. המפגינים ביקשו לתת לשר רוח גבית כדי שיורה לחברי סיעתו להצביע במשמעת סיעתית. עו״ד אליס גולדמן, לוחמת בשחיתות מוכרת ופעילה באומץ אמרה: "בגדול באנו לתת לכחלון את העוז לבטל את ההחלטה להצבעה חופשית של סיעתו בחוק הצרפתי״. מפגין אחר אמר: ״כחלון ישר, אז שילך עם זה עד הסוף, גם נגד החוק שנתניהו כל כך רוצה לחוקק״. 
 
מחצית מהמפגינים הגיעו כאמור מאזור חיפה וכמחצית ממחאת פ"ת: ״אנחנו מפגינים כנגד אזלת ידו של כחלון ודורשים שישים וטו על החוק הצרפתי ולא ישחק אותה עם מתן חופש הצבעה לסיעתו. החוק הצרפתי הוא חוק מסוכן לדמוקרטיה של מדינת ישראל".




ההפגנה מול ביתו של כחלון. צילום: ערן לוף


"ביום רביעי אנחנו באים בכל הכוח. אנחנו נתחיל את זה ביום רביעי ולא נניח לו עד שיזדקף ויזכור מה שהיה פעם. בלי כחלון אין ממשלה, כחלון צריך להגיד לביבי 'לך הביתה, אין לך תוקף מוסרי להמשיך להיות ראש ממשלה' - בדיוק כמו שביבי אמר לאולמרט בזמן החקירות", אמר בתחילת השבוע הפעיל אלדד יניב, אחד ממובילי ההפגנה ל'מעריב אונליין'. 

"זה לא חוק צרפתי ולא נעליים, זה החוק להצלת ביבי נתניהו מכלא מעשיהו. כחלון היה צריך לדפוק מכה חזקה על השולחן ולהגיד לו 'זה לא יעבור'. הוא לא אומר את זה - אנחנו ביום רביעי אצלו", הוסיף. הצעת החוק אמור לחול על חקירות עתידיות וכאלה שלא החלו אלא שלכך ענה יניב: "כשאנחנו רואים את ההיערכות הלאומית של ביטן, אמסלם ושותפיהם, אנחנו מבינים שזה יחול גם יחול - קדימה, אחורה, רטרואקטיבית, עד למתנות ב-1999. לא עשו אותנו באצבע".

"אין פה אופוזיציה, אנשים רדומים"


מני נפתלי גם התייחס להפגנה המתוכננת ומסר למעריב: "אין פה אופוזיציה, אין כלום. יש פה מלא חוקים שעוברים במחטף ואנשים הציעו לצאת ולהפגין, אחר כך יהיה מאוחר. אנחנו לא מדברים פה על פוליטיקה, אנחנו מדברים על דברים שאחר כך לא יוכלו להשתנות. חוק הג'ובים לדוגמה זו אשכרה שחיתות, מדובר במיליוני שקלים. כל שר יחליט מה קורה וזה לא משרת את הציבור".