סאגת  פרשת הצוללות, פרשה 3000, נמשכת. אמש פרסם רביב דרוקר בחדשות 10 כי בכירים לשעבר בשירות הציבורי עוכבו לחקירה באזהרה ובחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה במסגרת פרשת 3,000. אחד החשודים הוא עורך דין מקורב לנתניהו וחשוד נוסף הוא איש עסקים מוכר לציבור. משעל, דרור רפאל וספי עובדיה שוחחו ב-103FM עם כתב חדשות 10 רביב דרוקר על ההתפתחויות החדשות בפרשה.





"זה היה ברור שהם יחקרו. מה שדרמטי בדיווח הוא שהמשטרה מפרסמת כי הם נחקרים על שוחד, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. העובדה שמשתמשים במילה שוחד ולא בהפרת אמונים מעידה על כך שיש ראיות בנושא", אמר דרוקר. 
 
עוד הוסיף: "יכול להיות מצב בו עורך הדין היה מעורב בתיווך לשוחד כזה או אחר, יצירת מיצגים מסוימים כלפי הלקוחות, כלפי פקידי מדינה והמשטרה חושבת שיש עם כך בעיות. השאלה היא כמה כסף קיבל, על מה הוא קיבל, על מה הוא ידע שהוא קיבל את הכסף, למי הוא העביר כסף ועוד. כל אלו יכולים לבסס דברים שונים. ידיעת ראש הממשלה היא שאלת המפתח בסיפור הזה. פרשת הצוללות היא שם סקסי לפרשה בה ישראל עשתה עסקאות שיט בחמש שנים האחרונות עם גרמניה, בהן התקבלו החלטות לטובת המספנה הגרמנית. החל מ-2011 הוחלף נציג המספנה הגרמנית וגם הנציג הישראלי הוחלף באופן מוזר ותמוה ואף הצטרף לעסקאות עורך דין מקורב מאד לראש הממשלה. התחילה שורת עסקאות, בכל אחת מהעסקאות היו גורמים שתהו מדוע קונים צוללות נוספות וכשמחברים את הנקודות נוצר סימן שאלה ענק. ההפיכה של סימן השאלה לסימן קריאה היא בידי המשטרה בלבד". 

תרגיל צבאי עם צוללות. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צבאי עם צוללות. צילום: דובר צה"ל
 
כשנשאל האם אין סתירה בין הודעת המשטרה כי החקירה אינה נוגעת בנתניהו לבין העובדה שעורך הדין שלו נחקר כעת השיב: "אני לא חושב שישנה סתירה. עורך הדין יכול להיחקר על הרבה דברים וייתכן תסריט שראש הממשלה לא ידע מכך. אני לא בטוח שאצל בוגי יעלון או אצלי נמצאות ראיות שנתניהו היה מעורב באופן ברור. יש אינדיקציות והגיון של שכל ישר אבל אין בידינו הוכחה חד משמעית". 
 
כנשאל האם הגיע למשטרה מידע חדש שהוביל אותה לחקור את החשודים, השיב דרוקר: "לפני שבועיים דיווחנו כי עוכב אדם לחקירה כשהגיע לשדה התעופה ושאלו אותו מדוע השתתף בהעברת כספים של גנור מחברה ישראלית דרך החברה שלו בבריטניה לחברה אחרת בקפריסין. אנחנו לא יודעים למי הועברו הכספים, אך אם יש למשטרה ראיות כי גנור העביר כספים כשהוא בשירות הציבורי וכשיש לו השפעה בנושא, אז אין ספק שבמדובר בראיות לשוחד"
 
עריכה: איתמר זיגלמן