בית המשפט  המחוזי בחיפה גזר היום (שני) חמש ושמונה שנות מאסר על שני הסייענים שעזרו לנשאת מלחם להסתתר לאחר הפיגוע שביצע במרכז תל אביב בינואר 2016 בו נרצחו אלון בקל ושמעון רוימי ונפצעו רבים נוספים. לאחר שברח מזירת האירוע, רצח מלחם גם את נהג המונית מטאוע אל קרינאי כאשר חשד שיסגיר אותו למשטרה.
על פי גזר הדין, הנאשם הראשון, שעליו נגזרו כחמש שנות מאסר בגין סיועו, הודה כי פגש במלחם במקום בו הסתתר כיומיים לאחר שביצע את הפיגוע. הרוצח סיפר לו על אופן ביצוע הפיגוע בתל אביב וביקש ממנו לספק לו מזון , ספר קוראן וחשיש.

עוד סיפר לו מלחם כי נותרה לו מעט תחמושת וכי בכוונתו לבצע פיגוע נוסף בעפולה בדרך של ירי על חיילי צה"ל. מלחם הניח שייהרג באירוע ותכנן לירות על חיילים, לחטוף נשק מחייל שיפגע ולהמשיך לירות עד שייהרג. כמו כן, הנאשם הציע למלחם לשנות את יעד הפיגוע ולבצעו במחנה 80 הסמוך לפרדס חנה.

דירת המסתור של נשאת מלחם


הנאשם השני הודה כי פגש את מלחם באקראי בכפר ערערה וסיפק לו כסף וסיגריות. כמו כן, על פי כתב האישום, הבטיח הנאשם השני להשיג למחבל תחמושת נוספת לירי ברובה m16, אך לבסוף הוסגר על ידי אביו למשטרה לאחר שזה גילה על קשריו עם מלחם. על נאשם זה נגזרו כשמונה שנות מאסר.

כזכור, בתחילת ינואר 2016 בוצע פיגוע הירי לעבר יושבי פאב "הסמטא" ברח' דיזנגוף בתל-אביב, וכתוצאה ממנו נרצחו אלון בקל ושמעון רוימי ז"ל ונפצעו שבעה אזרחים נוספים בדרגות שונות. שבוע לאחר מכן עם הגעת כוחות ימ"מ ושב"כ למקום המחבוא של המחבל, יצא מלחם מהמקום תוך שהוא פתח באש לעבר הכוח. במהלך חילופי האש עמו, נורה מלחם ונהרג.