כוחות הביטחון פשטו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) על ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים, בו נפצע שוטר מג"ב באורח בינוני, ושני אברכים נפגעו באורח קל. בפעילויות נוספות שהתקיימו הלילה עצרו כוחות הביטחון חמישה מבוקשים באזור יהודה ושומרון, החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. שלושה מהם נעצרו בבית עומר שבאזור חברון, אחד נוסף נעצר בבית סאחור שבגוש עציון, ומבוקש נוסף נעצר בכפר בית פג׳אר הסמוך לבית לחם. במקביל, בשכם נאטמה חנות ספרים אשר יוצרו בה חומרי נפץ וחומרי הסתה.



בפיגוע שהתרחש אתמול בעיר העתיקה בירושלים נדקרו שלושה צעירים, ביניהם שוטר מג"ב שנפצע באורח בינוני ושני נפגעים נוספים, בני 18 ו-23 שנפצעו באורח קל. המחבל, בן 17 מאזור שכם, הגיע בשעות הצהריים לאזור העיר העתיקה, דקר שני אברכים והתחיל להימלט מהמקום. כוח של מג"ב זיהה את המחבל וניהל אחריו מרדף, שבסופו ביצע שוטר מג"ב ירי לעבר המחבל וחיסל אותו, זאת לאחר שהאחרון דקר אותו.



במשטרה מגבירים את הערנות. צילום: פלאש 90
במשטרה מגבירים את הערנות. צילום: פלאש 90



כזכור, באירוע נוסף שאירע בשבוע שעבר, בו לא היו נפגעים, ניסתה מחבלת לדקור שוטרים סמוך לשער שכם בבירה, ונוטרלה על ידי גורמי הביטחון. ניצב יורם הלוי התייחס לאירועים הללו כשאמר כי "מדובר בעליית מדרגה לקראת פסח". גורמים במשטרה הוסיפו כי "נכון לעת הזו אנחנו לא מזהים הסלמה או גל שמסכן את ביטחון הציבור, אבל יחד עם זאת אנחנו מגבירים ערנות".