ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה הודיע כי החל מהיום (ראשון) יפתח בעיצומים הכוללים הקפאה מוחלטת בקידום הפרויקטים של הקמת נמל התעופה תמנע בערבה, סגירת שדה דב בתל אביב והרחבת טרמינל 1 בנתב"ג. בשלב זה העיצומים לא פוגעים בשירותם לנוסעים.



במסגרת העיצומים תופסק העברת הכספים לספקים ולקבלנים, לא יתקיימו ועדות מכרזים, לא יאושרו תוכניות לפרויקטים המורכבים ולא ייערכו פגישות התקשרות.



בהסתדרות טוענים כי ההחלטה על העיצומים התקבלה בהמשך לסכסוך העבודה בין העובדים להנהלה, שהחל כבר במאי 2015 בגלל מיקור חוץ וטיפול בעובדים בעלי פנסיה צוברת. "מדובר במאבק לגיטימי למען זכויות עבודה ופנסיה, וזכויות סוציאליות בסיסיות", ציינה יו"ר הסתדרות האקדמאים עו"ד יעל רון.


ועד האקדמאים ברשות, שבראשו עומד ספי נצר, כולל 175 עובדים המועסקים כעורכי דין, רואי חשבון, כלכלנים ומנהלים בדרגי ביניים ומעלה. לטענת הוועד וההסתדרות, ההנהלה הפסיקה לקלוט עובדים חדשים בתחומי עבודתם ומעבירה יותר ויותר שירותים למיקור חוץ, מה שיוצר הפרטה בפועל של פעילות הרשות. העובדים טוענים לפגיעה בעבודה המאורגנת ובאפשרויות לקידום משום שהם מאבדים תפקידים לטובת ספקים חיצוניים.



עוד נטען כי הכנסתם של עובדים שנקלטו החל משנת 1994 ברשות ומבוטחים בפנסיה צוברת צפויה לצנוח עם פרישתם לגמלאות ל־40% בלבד משכרם. זאת לעומת עמיתיהם המבוטחים בפנסיה תקציבית, שצפויים לפרוש עם גמלה בגובה 70% ממשכורתם.