חייה של אישה בת 60 שסבלה מרעלת הריון ניצלו הבוקר (שלישי) במהלך ניתוח קיסרי שנערך בבית חולים קפלן. האישה נכנסה להריון לאחר שעברה טיפולי פוריות, והגיעה לבית החולים כשהיא סובלת מרעלת הריון קשה. לאחר הניתוח, היא ילדה תינוקת בריאה במשקל 2.2 ק"ג בבית חולים קפלן, וצפויה להשתחרר עם התינוקת כבר מחר. הרופאה שהצילה את חייה היולדת ויילדה אותה, ד"ר יעל נעמן, מומחית בכירה לגניקולוגיה בבית החולים קפלן, סיפרה: "ביום חמישי לפנות בוקר הגיעה היולדת כשהיא בשבוע ה-36 להריונה. היולדת הכי מבוגרת שהגיעה אלינו היתה בת 56, אבל זו השיאנית שלנו מבחינת גיל. היא הגיעה במצב של רעלת הריון קשה, במקרה שלה לחצי דם גבוהים במיוחד ומסכני חיים שעלולה להגיע מפרכוסים קשים ועד נזק מוחי".



לדבריה, "הטיפול היחיד במצב כזה זה ליילד את האישה. היא נותחה בצהרי אותו יום ומהלך הניתוח היה תקין ושגרתי וללא אירועים מיוחדים. היולדת נשארה בהשגחה צמודה נשאה חמישה ימים ותשוחרר מחר. ניתוח של כחצי שעה. היא חיבקה ונישקה אותי וזה היה מאוד מרגש". טיפולי הפוריות של האישה החלו כשהיתה סביב גיל חמישים, היא נכנסה להריון פעמיים אך הריונות אלה הסתיימו בהפלות. זאת, ככל הנראה בשל גידול שפיר שגדל בהתמדה בצמוד לרחמה ופגע באספקת הדם לשלייה.




ד"ר יעל נעמן. צילום: בית החולים קפלן



הריון מאוחר: סיכון לרעלת הריון


"הסרנו את הגידול לפני כשנה בניתוח לא פשוט משום שהגידול היה צמוד לרחם ובגודל של עשרה סנטימטרים", מספר ד"ר בר על הניתוח שבוצע לפני ההיריון. לדבריו, "ניתוח כזה להסרת גידול כל כך משמעותי מסתיים אצל כ-80% מהנשים בגיל כזה בכריתת הרחם. הניתוח עבר בהצלחה, בדקנו את הרחם והוא נמצא תקין, וזמן קצר לאחר הניתוח היא נכנסה להריון".



"מדובר בלידה ראשונה של האישה", הוסיף בר וציין כי "ההיריון בגיל מאוחר וההיסטוריה הרפואית של האישה מהווים סיכון לרעלת הריון. לאישה היה לחץ דם גבוה לכל אורך ההיריון, ולקראת סופו היא סבלה מרעלת הריון והוחלט על ניתוח קיסרי שהסתיים בלידה מוצלחת".



אילוסטרציה: אינגאימג