לקראת מצעד הגאווה שייערך היום (חמישי) בירושלים, הוציאו משטרת ישראל ובית המשפט צו הרחקה לשישה מבני משפחתו של ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ז"ל במצעד בשנה שעברה. היום הותר לפרסום כי ישי שליסל נעצר בכלא לאחר שנחשד בקשירת קשר עם אחיו, מיכאל שליסל, לתכנון פגיעה נוספת בצועדים בבירה. עו"ד אשר אוחיון, המייצג את שליסל ומשפחתו, אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "ראוי לנהוג בזהירות כפולה ומכופלת, כדי שחלילה אירועים שחזינו בעבר לא יתגלו גם בהווה. אבל אמצעים ראויים זה דבר אחד, ואמצעים ראוותניים, שלדעתי רק פוגעים במטרה, זה דבר אחר לגמרי. ניסיון לתקן בדיעבד מחדל שהיה בשנה שעברה, כשכל הכתובות היו על הקיר, זה ניסיון לתקן עוול בעוול. המשפחה של ישי שליסל, כולם, מהראשון עד האחרון, לאורך כל הדרך, התנערו מהמעשה של ישי וחלקם גם ביטאו את ההתנערות שלהם בריש גלי".



לדברי עורך דינו של שליסל יש להתייחס להקשר בו נאמרו הדברים בשיחה בין האחים שליסל. "מדובר באבסורד שהמקור למידע המודיעיני מסתכם בשיחה בין ישי שליסל לאחיו, שבה הוא ביקש ממנו לעשות משהו, לעשות דברים, מחאה על המצעד הזה, לא לשבת בבית. אחרי שהאח לא רצה לקבל את הרעיון של לצאת מהבית ולמחות מחאה חוקית, הוא אמר לישי, 'אז מה אתה רוצה שאני אעשה? שאני אצא, אקח סכין ואתחיל לדקור את האנשים?'. העניין הוא שהמנגינה עושה את המסר. כשמביאים את המילים כתובות על הנייר זה נשמע אחרת. מי ששמע את הדברים היה צריך להביא אותם בפני השופט בצורה הגולמית שלהם. כי לפעמים המנגינה הופכת את התוכן, וחבל. לבתי משפט יש נטייה יותר ויותר לדקדק פחות ופחות בטיב הראיות. אסור לעשות עוול למשפחת שליסל בגלל ישי. עוול גדול נעשה להם לאורך כל הדרך, מהאירוע לפני 10 שנים דרך השנה שעברה ועד היום".





ישי שליסל בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ישי שליסל בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"מה שחשוב הוא החשד"



לדברים הגיב חבר הכנסת מיקי לוי ממפלגת "יש עתיד", מפקד מחוז ירושלים של המשטרה לשעבר: "אינטונציה של הקול לא כל כך חשובה, אלא הראיה עצמה, החשד עצמו, שקיבל את אישור בית המשפט. המשטרה נוקטת כאן משנה זהירות. אין לה צורך להראות. אחרי שהיא לא נקטה באמצעים המספיקים בפעם הקודמת, אין לה הפעם שום ברירה אלא לנקוט צעדים רחבי היקף. גם מצעד עצמו אמצעי הביטחון הם רחבי היקף. בכל שנותיי שם לא הכרתי כאלה צעדים עם כוחות כאלה רחבים. וגם אז אין מאה אחוז. זו לא חברת ביטוח. אי אפשר לתת ביטחון של מאה אחוז. תמיד יכול לצאת חשוד כזה או אחר ממקום שלא נסגר כשורה או שלא נצפה מראש, אבל המשטרה היום סוגרת את הרחובות שלוש שעות לפני תחילת המצעד, כדי לוודא שיהיו סטריליים ונקיים מחשודים פוטנציאלים".

"אין ספק שלו הייתי היום בתפקיד מפקד המחוז הייתי מאשר את המצעד", הדגיש ח"כ לוי, "כמי שאישר את המצעד הראשון בשנת 2002. ראש עיריית ירושלים שכח מי הוא. הוא ראש העיר של כל תושבי ירושלים. הוא מזדהה עם אלה שפגעו ולא עם הקורבן. כנראה שעינו של ניר ברקת כבר בקפלן 1 בקריית הממשלה, והוא הפסיק לדאוג לתושבי העיר".