הוריו של החלל הנעדר, אורון שאול ז"ל, פנו במכתב חריף לנציבת השב"ס, רב גונדר עופרה קלינגר, ודרשו ממנה לבטל לאלתר את ההטבות שמקבלים אסירי ארגון החמאס, היושבים בבתי הסוהר בישראל. זהבה והרצל שאול תהו איך יכול להיות מצב בו נמצאים אויבי ישראל עם הטבות מפליגות, בניגוד גמור לדרך בה נוהג הארגון בארבעת הישראלים שנמצאים אצלו.



במכתב עצמו נכתב כי "אנו, זהבה והרצל שאול, הוריו של לוחם צה"ל - סמ"ר אורון שאול, פונים אליך מאחר ובימים האחרונים נדהמנו לגלות כי החלטת לאשר מתן שלל הטבות ל-3,500 אסירים מארגון החמאס הכלואים בבתי הסוהר בישראל, לרבות הגדלת תקציב הקנטינה ב-200 ש"ח, פתיחת ערוצי ספורט לצפייה בשידורי טורניר היורו, והוספת ביצים רכות בארוחות".

"בלתי מתקבל על הדעת שאסירי החמאס ייהנו מתנאים מפליגים ויזכו לשלל הטבות נוספות, בעוד שארגון החמאס מסרב להשיב את בננו אורון וסגן הדר גולדין, שנפלו בשבי במבצע "צוק איתן". זאת ועוד, ארגון החמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטארית המתחייבת מהחוק הבינלאומי בדבר מסירת מידע אודות השבויים".

"להזכירך, רק בישיבת הקבינט בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה על הקמת ועדה בראשותו, יחד עם השרים משה כחלון ואריה דרעי, אשר מתפקידה ליצור מנופי לחץ על החמאס לצורך השבת השבויים, כך שהחלטתך מנוגדת לחלוטין לתכלית אשר לשמה הוקמה הועדה. לאור כל האמור לעיל, אנו מצפים שתפעלי לביטול החלטתך למתן ההטבות לאלתר, ותימנעי מאסירי החמאס לצפות במשחק חצי-גמר היורו הראשון שישודר".

בשב"ס טוענים כי המכתב עדיין לא התקבל ובתגובה רשמית נאמר: "ראשית המכתב האמור, מבלי לבדוק עדיין את אמיתותו ובאם נכתב על ידי שולחיו כביכול, טרם התקבל בשב"ס ולכן לא נוכל להגיב. יתרה מכך , ככל שהמכתב יתקבל בשב"ס ולאחר שנבחן את האותנטיות שלו, נגיב בהתאם לפונים".

כזכור, לאחר שהתאכזבו מתוצאות הפגישה עם ראש הממשלה, החליטה משפחתו של שאול ז"ל הגבירו את המחאה. ההורים ולא מעט מבני המשפחה חסמו את הכבישים באזור מעבר כרם שלום על מנת לשבש מעבר סחורות לרצועת עזה. ההורים, שהקימו אוהל מחאה לפני שבוע וניסו למנוע את הסכם הפיוס עם טורקיה, מוחים על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה, בעוד אורון והדר גולדין מוחזקים בידי חמאס. 
אבירם שאול, אחיו של אורון נשאל מהי מטרת חסימת הכבישים וענה: "אנחנו אומרים הומניטריות תמורת הומניטריות, לא יתכן שיעברו סחורות כשאין שום דרישה או התניה מישראל להחזיר אותם הביתה. זה קשה, זה כואב, קשה לראות את הסחורה, את המחוות ההומניטריות שהם מקבלים והם נשארים שם".

אבירם התייחס לכך שהסכם הפיוס נחתם ללא החזרת אחיו: "בהסכם שנחתם עכשיו עם טורקיה חמאס מקבל מחוות הומניטריות, אפשר להגיד לעזה אבל בסוף זה מגיע לחמאס, הוא זה ששולט ברצועה והוא נהנה מהמתנות האלה. בסוף מבצע 'צוק איתן' חמאס דרש מחוות והמדינה לא נענתה למחוות. ישנה מבחינתנו סוג של פריצת דרך שיכלה להביא איזושהי מקום לפתיחה של משא ומתן להחזרה שלהם וזה לא קרה".