יוזמה חדשה של משרד החינוך: לקראת שנת הלימודים הבאה משרד החינוך פרסם "קול קורא" למורים, לפתח יוזמות טכנולוגיות ומערכי שיעור חדשניים לטובת קידום ההוראה והפיכתה לחווייתית ורלוונטית לעולמם של הילדים. המיזם יפעל בשיתוף משרד החינוך, מטה "ישראל דיגיטלית" ואיגוד ההייטק הישראלי. 



במסגרת המיזם תינתן למורים האפשרות לתרגם את הידע והניסיון הרב שצברו לאורך השנים כדי לקדם תהליכי הוראה ולמידה טכנולוגיים. כך למשל, מורים יוכלו להשתמש בחידושים טכנולוגים כדי להמחיש לתלמידים בצורה טובה יותר את החומר הנלמד, וליצור מוצרים ואפליקציות רלוונטיות לעולמם וכו'. 

במשרד החינוך מדגישים כי המורים בשטח מכירים את הצרכים של התלמידים בצורה הטובה ביותר והמטרה של המיזם היא לנצל את הידע הרב שבשטח וזאת כדי להפוך את הלמידה לאיכותית, חווייתית ומהנה עבור המורים והתלמידים.  


בשלב הראשון המיזם יכלול כ-20 מורים "סטארט אפיסטים" אשר יקבלו שכר תמורת הפיתוח הטכנולוגי. הפיתוח יימשך כשנתיים ובמהלכו ייהנו המורים מסיוע וליווי צמוד של מנטורים ואנשי טכנולוגיה בכירים. לאחר שהמורים יציעו את המיזמים הטכנולוגיים שברצונם לפתח, הנושא ייבחן על ידי גורמי המקצוע במשרד החינוך ובשיתוף מומחים רלוונטיים מעולם ההייטק הישראלי ובמידה והתוצרים יעמדו בפרמטרים המקצועיים יינתן האישור להטמעת המיזם במערכת החינוך.

"כדי להכניס תהליכי חדשנות לארגון חייבים לאפשר גם ליוזמות להגיע מהשטח וזה בדיוק מה שאנחנו עושים כאן. כמו בעולם הסטארט אפים ברור לנו שלא כל יוזמה יכולה להפוך בסוף לסיפור הצלחה. באמצעות תהליכי מיון קפדניים בשיתוף עם מומחים מהתעשייה ננסה לאתר את הסטארט אפים המבטיחים ביותר ולאפשר להם בהמשך לפרוץ קדימה" , מסר עופר רימון, מנהל מינהל תקשוב וטכנולוגיה במשרד.