צבא סוריה חצה את הגבול המנהלי של מחוז א-רקה, הנשלט בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מאז שנת 2014. כך דווח בתקשורת של המשטר ושל האופוזיציה. בדיווחים נאמר כי 26 לוחמי דאעש נהרגו ו-9 חיילים של צבא המשטר.
 
ארגון ״אל-מרסד״ הסורי לזכויות אדם מסר, כי כוחות המשטר נמצאים כדי 40 ק״מ מימת סכר אל-פוראת והכביש הראשי א-רקה-חלאב. בדיווח נאמר, כי כוחות המשטר נתמכים בידי רוסיה, וכי באזור ובמחוז חמאה הסמוך אירעו תקיפות אוויריות כבדות של חיל האוויר הרוסי שהחל ביום חמישי לפנות בוקר, כדי לתמוך בכוחות הקרקעיים של צבא המשטר. במקביל, מסוקים תומכים בהתקדמות הכוחות. 
 
בשבועות האחרונים התנהלו במחוז א-רקה קרבות עזים, כאשר ארגוני אופוזיציה בסוריה, הנתמכים בידי ארצות הברית, החלו במבצע לכיבוש כפרים במחוז, המרוחקים כ-60 ק״מ מבירתו א-רקה. המבצע החל לאחר ביקור של ראש פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, גנרל ג'וזף ווטל, בגזרת הלחימה. בין הלוחמים נמצאים גם אנשי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG), שכבר הודיעו כי אם ישתלטו על העיר, לא יאפשרו לצבא המשטר להיכנס למקום. על כן, מנסים כל הצדדים הלוחמים להגיע ראשונים לעיר כדי להשתלט עליה מידי דאעש, שעד כה לא אמר את המילה האחרונה בעניין.
 

בתוך כך, בקהילה הבינלאומית קוראים למשטרו של אסד לאפשר הצנחה מהאוויר של סיוע הומניטרי לכ-600 אלף סורים הנצורים ב-19 אזורי לחימה שונים. 
סטיבן אובריין, הממונה על הסיוע ההומניטרי מטעם האו"ם, אמר למועצת הביטחון כי יבקש בשבת מדמשק אישור להעביר סיוע במטוסים לאזורים שאי אפשר להגיע אליהם ביבשה. ״חלון ההזדמנויות לאספקת סיוע בדרך האוויר עלול להיסגר בקרוב, אם הלחימה תתחדש״, אמר אובריין.
 
ארגון ״אל-מרסד״ הסורי לזכויות אדם דיווח היום כי לפחות 3,000 בני אדם נהרגו בהפגזה ההיסטרית הנמשכת זה 43 ימים על שכונות בעיר חלאב. בהרוגים מאות ילדים. בנוסף נפצעו כ-2500 בני אדם ונגרם נזק אדיר לרכוש אזרחים וגם לבתי חולים.