במהלך בידוק רכב במחסום בכביש 443 סמוך לבית חורון ומחסום ביתוניא, באזור מחסום בל, מחבל ביצע ירי לעבר כוח צה"ל הלילה (שישי). כתוצאה מהירי, נפגעו שני חיילי צה"ל שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. המחבל נמלט מהנקודה, וכוחות מבצעים סריקות נרחבות אחריו באזור. שני החיילים נפצעו באורח קל, אחד מחדירת קליע לרגלו והאחר מחבלות בגפיים כתוצאה מחבלה ונפילה. המחבל שביצע את הירי ברח כנראה לכיוון הכפר ביתוניא הסמוך. כוחות גדולים הוקפצו לגזרה, פרסו מחסומים ומתנהל מצוד נרחב אחר המחבל החמוש באקדח.

כזכור, בצהריים אירע פיגוע דקירה בירושלים, ליד הכותל המערבי. מחבל הגיע לרחוב אל חאלדיה, סמוך לשער האשפתות, ודקר אדם אחד שנפצע באורח בינוני. בתחילה המחבל נמלט אך אותר בהמשך על ידי כוחות הביטחון. צוותי מד"א ירושלים העניקו טיפול רפואי לפצוע שנדקר בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל בן 19 תושב השטחים, אותר לאחר פעילות מבצעית רחבה אשר בוצעה על ידי שוטרים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה, בסיוע שוטרי מבט 2000 שסרקו באמצעות מצלמות האבטחה. המחבל נמצא כשהוא מתחבא באחת מסמטאות העיר העתיקה.
 

דקירה במתקן ציבורי


הבוקר מחבל רעול פנים הפעיל מטען נגד רכב ישראלי צפונית לעתניאל, לא היו נפגעים אך נגרם נזק לרכב. נהגת הרכב סיפרה שהמחבל הפעיל את המטען שהיה מונח על הכביש וכי היא המשיכה בנסיעה עד לקרית ארבע. האירוע נמצא בחקירה וכוחות הביטחון ממשיכים לחפש אחר המחבל שנמלט מהמקום.

בתוך כך, בחודש ינואר נרצחה שלומית קריגמן ז"ל בפיגוע דקירה בבית חורון, בפיגוע זה נפצעה באורח בינוני עדינה כהן. מתחקור האירוע עלה כי שני מפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם. את האשה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר ומשם הלכו לכיוון המכולת ומחוצה לה הם דקרו אשה נוספת. אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, יתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אזרח שהבחין בהם הדף אותם עם עגלת הסופר שהייתה לידו. השניים ברחו מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב. 
 
בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כמטען צינור, אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. גם על גופו של אחד מהם נמצא מטען.