נשים חוששות יותר מהטרדה מינית, בהשוואה לגברים בישראל: מנתונים שהוצגו היום (שלישי) בוועדה לקידום האישה בכנסת על סמך סקר מיוחד שהוזמן לרגל יום האישה הבינלאומי, עולה כי כ-30 אחוזים מהנשים בארץ חוששות מאפשרות של הטרדה מינית, זאת לעומת 15 אחוזים בקרב הגברים.



בסקר שנערך במהלך פברואר עבור מרכז המחקר והמידע של הכנסת באמצעות חברת טלסקר נבדקה תחושת הביטחון בישראל. מהסקר עולה כי 71 אחוזים מקרב הנשים החוששות מהטרדה מינית הן ערביות. 26 אחוזים מתוך החוששות מהטרדה מינית מוגדרות כוותיקות בארץ, 24 אחוז הן נשים חרדיות ושלושה אחוזים הן יוצאות ברית המועצות לשעבר.



נתון אחר מלמד כי רק 47 אחוזים מהנשים מרגישות בטוחות לחכות בתחנת אוטובוס אחרי רדת החשיכה, לעומת 59 אחוז מהגברים שמרגישים בטוחים. 44 אחוזים מהנשים חוששות מאפשרות של תקיפה או שוד ברחוב לעומת 25 אחוזים מהגברים.



כמו כן ארבע אחוזים מהנשים חוששות מתקיפה פיזית מצד בן או בת המשפחה לעומת שני אחוזים מהגברים. 20 אחוז מהנשים הערביות דיווחו על חשש זה. עוד עולה מהסקר כי חמישה אחוזים מהנשים חוששות מתקיפה מינית מצד בן או בת משפחה לעומת שני אחוזים מהגברים. בקרב נשים ערביות הגיע שיעור זה ל-19 אחוזים.



עוד עולה מהסקר כי 77 אחוזים מהנשים חוששות מירידה ברמת החיים, זאת לעומת 63 אחוז מהגברים. נתון אחר מצביע על כך ש-70 אחוזים מהנשים ו-60 אחוזים מהגברים דיווחו כי בשנה האחרונה צמצמו את הוצאותיהם השוטפות בשל קשיים כלכליים. באותו הקשר דיווחו 51 אחוזים מהנשים ו-46 אחוזים מהגברים כי בשנה האחרונה הם ובני משפחתם נמנעו מפעילות פנאי ותרבות.