עיכוב בחזרה לישראל: מטוס בואינג 737 של חברת על אל, ועליו 150 נוסעים נפגע הבוקר (שישי) מגדר בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, בעת שרכב גרירה של הנמל הסיע אותו אל עבר מסלול ההמראה. הטיסה, שהייתה אמורה להמריא מהשדה בחזרה לארץ, תיערך בצאת השבת.



באותה העת, בנמל התעופה הגדול שבסכיפהול, בין הנמלים הגדולים באירופה, שרר ערפל כבד. בחברה הדגישו שהמטוס הוסע ע"י הרכב המקומי, ובעת שהובל אל מסלול ההמראה, אירעה הפגיעה בגדר.



לא היו נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לכנף המטוס שנפגעה מהגדר והמטוס הושבת. אל על הודיעו ש-150 הנוסעים מפוזרים ומועברים לבתי מלון באמסטרדם והם ישובו לארץ במוצאי שבת.



בחודש נובמבר האחרון אירע עיכוב נוסף של מטוס אל על באמסטרדם, אך בשל נסיבות אחרות. המטוס שעמד להמריא מסכיפהול עוכב לפני שעמד להמריא, בעקבות רכב חשוד בעל לוחית זיהוי בלגית, שנראה לא הרחק ממסלול ההמראה, מעבר לגדר. הקברניט קיבל הנחייה שלא להמריא ולשוב לאזור חניית המטוסים. אנשי הצוות והנוסעים, שעודכנו על החשד, המתינו עד לקבלת האישור לפני שהחלו שוב בהכנות להמראה.



הרכב שעורר את חשדם של פקחי הטיסה במגדל הפיקוח, גרם להפסקת כל ההמראות למשך כשעה, עד לסיום הסריקות. אנשי ביטחון שנעזרו במסוק שחג באוויר, סרקו ביסודיות את האזור ולאחר שהסתבר שמדובר בחשד שווא, חודשו ההמראות וטיסת אל על המריאה באיחור של כשעה לנמל התעופה בן גוריון.



באל אל הבהירו שלא מדובר היה בחשד של ניסיון פיגוע במטוס של החברה והמראות של חברות תעופה נוספות עוכבו.