ציון אמיר, עורך דינו של משה איבגי, השחקן אשר שבע נשים טענו כי הוא הטריד אותן מינית בעת שעבדו איתו בתאטרון, התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לפרשה. בראיון לירון דקל ועמית סגל בגל"צ סיפר עו"ד אמיר על התגובה של איבגי לחשיפה: "הוא נסער מאוד ובוער מבפנים, אך אסרתי עליו להתראיין".



עוד אמר עו"ד אמיר: "אנו בזירה חדשה לגמרי, זו מלחמה ברוחות רפאים ובעולם של צללים. אתה לא יודע מי עומד מולך - לא שם, לא פנים, לא עובדות ולא סיפור. אם היא עברה פוליגרף אז ברור שהכל אמת?, אני לא מזלזל בבדיקה אך לא סומך על מכונות, נדרשת חקירת משטרה. גילינו שיש עשן ללא אש בהרבה פרשיות, למשל בפרשת ינון מגל".



אמיר הוסיף כי "יש להגן על הנשים ולכבד אותן ולהימנע מלתקוף אותן", והדגיש כי צריך לבצע בדיקה מקיפה ורצינית. עורך הדין נשאל האם הוא מתכוון להגיש בשם איבגי תביעת דיבה נגד הנשים וענה כי זה עוד מוקדם מידי וכי מדובר עדיין בתהליך "קדם ראשוני". עם זאת, הוא לא שלל את האפשרות הזאת בעתיד. 



מוקדם יותר התראיין חברו של איבגי, השחקן אלברט אילוז לאילנה דיין וניסה להדוף את ההאשמות: "משה לא צריך להטריד, נשים מטרידות אותו. ראיתי איך הן מתנהגות לידו ורוצות להיות במחיצתו, אם הוא היה רוצה הוא יכול היה לחגוג".



איבגי. צילום: אסנת שלו, פלאש 90



"התנהגות סדרתית"


פרשת ההטרדות המיניות המיוחסות לאיבגי נחשפה בתחילת השבוע בחדשות ערוץ 10. עד כה, שבע נשים טוענת כי השחקן המפורסם הטריד אותן מינית בניגוד לרצונן, נגע בהן או הטריד אותן מילולית. הנשים שסיפרו על החוויה הקשה שעברו לכאורה מסרבות בינתיים להיחשף בפומבי מחשש לשמן הטוב ולפרנסתן, וגם לא התלוננו עד כה במשטרה. מדובר בעובדת הפקה, במנהלת הצגה, בנערת מים, בשחקניות, במלבישה ובכתבת נוער. אחת השחקניות, שהייתה אז בתחילת דרכה, דיווחה כי לפני כעשור התקבלה לשחק בסדרה לצדו של איבגי, ובאחת החזרות נישק אותה השחקן בכפייה. לדבריה, היא סירבה לו וזמן קצר לאחר מכן פוטרה מהתפקיד.



אשה אחרת סיפרה לאתר “וואלה!” כי איבגי הטריד אותה לפני כעשור, כשהייתה בסוף שנות ה-20 לחייה. לדבריה, השחקן ניגש כדי להיפרד ממנה, אך דחף באגרסיביות ובפתאומיות את הלשון שלו לתוך הפה שלה. היא סיפרה כי הדפה אותו בבוטות. "לא קישרתי בין הדבר הדוחה שזוחל לי בהפתעה בתוך הפה לבין השחקן שעמד לפני רגע לידי", חשפה השחקנית. למחרת האירוע היא קיבלה טלפון מגורם בהפקה שהודיע לה על פיטוריה.



הפרשה נחשפה לאחר שצעירה אחרת, שעבדה עם איבגי בתאטרון, הגישה מכתב התראה לפני תביעה נגד התאטרון בחיפה בטענה שהתלונה שלה נגדו לא טופלה בצורה נאותה. לדבריה, היא דיווחה על התנהגותו של השחקן לאחראים בתאטרון, אך הם לא טיפלו בתלונה כראוי. עורכת דינה הודיע כי לאור הדלפת מכתב ההתראה ולנוכח התנהלות התאטרון, מרשתה תגיש תביעה לבית הדין לעבודה על אי קיום החוק נגד הטרדה מינית.



מתלוננת אחרת, שעבדה עם איבגי לפני כשנתיים, חוותה לטענתה מצדו של השחקן הטרדה מילולית ופיזית משך חודשים ארוכים. אותה מתלוננת חשפה כי הוא היה נוגע באיבריה האינטימיים בניגוד לרצונה ושולח לה מסרונים בעלי תכנים מיניים. לטענתה, כל מי שנכח על הסט ידע שמדובר בהתנהגות סדרתית של איבגי. בעדות נוספת של בחורה בשנות ה-20 לחייה, היא סיפרה כי פגשה את איבגי בחדר האיפור, בעודה יושבת והוא עומד. לדבריה, הוא לפתע חיכך את מבושיו בגופה, מה שגרם לה למבוכה גדולה. אישה נוספת בסוף שנות ה-30 לחייה, סיפרה כי חוותה הטרדה מינית לכאורה מצדו של איבגי לפני כ-20 שנה. בראיון לערוץ 10 סיפרה כי ההטרדה אירעה בהיותה כתבת נוער בת 17 שהגיעה לראיין את השחקן: "הוא שאל אותי שאלות אינטימיות. אחרי זה הוא גם נגע בי באופן שלא השתמע לשתי פנים. הייתי די משותקת".



נשים נוספות שעבדו עם השחקן טענו כי כל התעשייה – קולנוע, תאטרון וטלוויזיה - מודעת זה שנים רבות להתנהגות הבעייתית והלא הולמת של השחקן. גורמים נוספים בתעשיית הקולנוע מדווחים כי זה כבר מזמן לא סוד, התנהגותו הבלתי הולמת של איבגי, שהכחיש את הטענות, ידועה בתעשייה.