מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תעריפי התחבורה הציבורית, התשע"ו-2016. מוצע לקבוע ששר האוצר ושר התחבורה והבטיחות בדרכים יעדכנו את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית הקבועים בצווי התעריפים, שהוגדרו בהצעת החוק, בהתאם להוראות חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, כך שהם יופחתו בשיעור של 14.5 אחוזים.

בנוסף מוצע שיוגדלו תשלומי הסובסידיה שהמדינה מעבירה למפעילי התחבורה הציבורית למימון הפעלת התחבורה הציבורית, וזאת למפעילים שלגביהם נדרשת ההגדלה ובשיעור הנדרש, והכל בהתאם להסכמים שהיו קיימים בין המדינה למפעילי התחבורה הציבורית במועד תחילתו של חוק זה.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהמשך להחלטות הממשלה בעניין זה וכדי להיטיב עם המשתמשים בתחבורה ציבורית ועם השכבות החלשות, מוצע לקבוע בחוק כי תבוצע הפחתה חד–פעמית בתעריפים, אשר תקנה לנוסעים הטבה השווה לגובה הכנסות המדינה ממס ערך מוסף מנסיעות באוטובוסים ורכבות".
 
שר הפנים אריה דרעי אמר בתגובה כי "המשמעות של ההצעה היא שבימים הקרובים כל אזרחי מדינת ישראל שמשתמשים בתחבורה הציבורית ישלמו פחות. זו סנונית ראשונה לקראת המשך הורדת יוקר המחיה. בשבוע הבא נביא הצעת חוק שתפחית את מחירי המים. נמשיך לפעול למען הורדת יוקר המחיה במיוחד בקרב השכבות החלשות. בקריאה שלישית תמכו 92 ללא מתנגדים".