החיידק הטורף מסוג סטרפטקוק A תקף שוב, והפעם בבית חולים סורוקה בבאר שבע. בשתי יולדות התגלו סימני זיהום לאחר הלידה שהתגלה בזמן ולכן לא הגיעו למצב קשה של מחלת הרחם הדורש כריתה.
 
מקור בכיר ממשרד הבריאות מסר ל"מעריב": "כל הפרסום לציבור של סורוקה נעשה רק בגלל הפרסום שהיה בשיבא. בדרך כלל מקרים כאלה לא זוכים לפרסום, בעיקר כשהכל מסתיים בשלום. זיהומים אחרי לידה הם תופעה שכיחה. במקרה של סורוקה בדיקה של הצוות המטפל גילתה שאין בצוות נשאים".
 
לשאלה כיצד עלו על הזיהום ציין המקור שהסימנים לזיהום החיידק הטורף מסוג סטרפטוקוק A מובהקים: "אשה שסובלת מזיהום מהחיידק לאחר הלידה מתלוננת על כאבי בטן עזים ברמה של כאבי אפנדיציט עם תופעה של בטן קשה, שלעתים מלווים בהפרשה לא נעימה מהווגינה. הנשים הללו ככל הנראה היו נשאיות מאחר שהצוות נקי. הן כנראה הגיעו עם הנגיף מהקהילה".

רופא נשא

כזכור, המקרה החמור בבית החולים שיבא ובו שתי יולדות לקו בזיהום מסכן חיים מחיידק טורף מסוג סטרפטוקוק מקבוצה A, התרחש לפני כשבוע. ככל הנראה היולדות נדבקו מרופא שהתברר כנשא של החיידק. שתי היולדות עברו כריתת רחם. 
 
אצל יולדת אחת, אשר ילדה תינוק בלידה רגילה לפני כשבועיים, התפרץ החיידק ארבעה ימים לאחר השחרור מבית החולים, כתוצאה מתקיפת החיידק. אצל היולדת השנייה, שילדה תינוק בלידת ואקום לפני כשבועיים, התפרץ החיידק ארבעה ימים לאחר הלידה.