קציני משטרה בדרגות תת־ניצב חוששים כי המפכ”ל הנכנס רוני אלשיך “ידלג” מעליהם ויצניח לתפקידים בכירים בארגון קצינים מצה”ל או בכירים מהשב”כ.



“המפכ”ל יביא קצינים מבחוץ ויגרום לעיכוב של חלק לא מבוטל של קציני משטרה בדרגות ניצב משנה ותת־ניצב”, אמר גורם בכיר בארגון ל”מעריב־השבוע”.



בימים האחרונים ערך אלשיך שיחות עם כל הקצינים בדרגת ניצב ותת־ניצב, ביקש מכל אחד מהם לפרוס את משנתו, רשם במחברתו את עיקרי הדברים ששמע, אבל לא מסר להם כל פרטים לגבי עתידם, מה שגורם להם חששות.



“ברור שאלשיך, שהגיע מחוץ לארגון, לקח על עצמו משימה לייצב את המשטרה, הסובלת בשנים האחרונות מנפילה בתדמיתה בגלל פרשת הניצבים”, ממשיך אותו גורם. “מ”מ המפכ”ל, ניצב בנצי סאו, עשה את זה לא רע, אבל המפכ”ל הנכנס הגיע מבחוץ, לא ‘גדל’ במשטרה, ולא ‘חייב’ לקצינים בארגון דבר. לכן, אם ירצה, יהיה לו קל לבצע שינויים שעלולים לפגוע בקידומם”.




ניצב רוני ריטמן. צילום: ברקאי וולפסון



בשלב זה אלשיך אינו חושף את תוכניותיו ואף אינו משתף את סביבתו בכוונתיו, מה שמגביר את החששות בקרב הפיקוד הבכיר ביותר.“נראה שאלשיך ימתין להתפתחויות בפרשת ניצב רוני ריטמן לפני שיקבל החלטות סופיות באשר לסבב המינויים בתפקידים שאותם מאיישים ניצבים”, אומר הגורם הבכיר, “יש לא מעט תפקידים בכירים המיועדים לאיוש בקרוב, במחוזות תל אביב, ש”י, צפון וחוף. אנשים במשטרה בנו קריירה וראו עצמם מתקדמים בתוך המערכת, אולם היום ברור להם שהמפכ”ל לא יהסס לצרף קצינים בכירים מבחוץ, שעליהם יטיל את המשימה להוביל את המשטרה למקום שהוא מאמין בו. ההערכה של חלק מאיתנו היא שהוא מתכוון לשנות את המשטרה כדי שתהיה דומה לשב”כ, שממנו הגיע”.