שר החינוך ויו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד הלך אתמול (שישי) לעולמו. בין מאות הראיונות שהשאיר אחריו  נמצא גם אחד משנת 2013 בו מספר שריד על חוויה בלתי רגילה של מוות קליני שעבר.


יוסי שריד מספר על מוות קליני

שריד סיפר לשדרן הרדיו בני בשן על אירוע שעבר במהלך נסיעה ברכב. "נסענו באוטו ופתאום הרגשתי חולשת דעת ופרץ חום עצום ופתאום הרגשתי שאני מתעופף מעלה מעלה. הרגשתי תחושה מאוד עמוקה של יציאת הנשמה. וכנשמה מעופפת התבוננתי על פני הכדור וראיתי את משפחתי ממשיכה לסוע באוטו בעוד אשתי משיכה בנסיעה לבית החולים. הנפש נפרדת מהגוף" סיפר שריד.
"אני בכלל לא מאמין בהישארות הנפש וזה בניגוד לאידיאולוגיה שלי". אמר שריד המופתע, שהיה ידוע כאדם חילוני.  "ראיתי את אשתי והילדים מלמעלה. אני לא זוכר שראיתי את עצמי. גופי היה באוטו אבל הוא לא היה חלק מהתמונה שראיתי מלמעלה.  הרגשתי שאני צופה מהרקיע השביעי", הוא אמר לבשן.

שריד דיבר על חזרתו הפתאומית לעולם החיים ואמר: "כשהגעתי לבית החולים שבתי לעצמי.  הביאו אותי והרופאים נתאספו סביבי והחלו לבדוק אותי והם היה להם רושם שונה משלי, שלא אמות אלא שאחיה. היה שם איזה רופא שאמר שהוא מכיר תופעה כזו שאדם מרגיש כאילו גל חום רודף אותו כלפי מעלה אבל לא הייתה שום אבחנה רפואית למצב שהרגשתי. המצב כנראה היה קשור ליחסי הגומלין בין הגוף לנפש, שלפעמים גם היא רוצה להשתחרר, רוצה קצת חופש".