המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ששוחר מהכלא האמריקאי בסוף השבוע האחרות מחויב לשוב לביתו מדי יום עד השעה 19:00. בתגובה עתרו עורכי דינו וטענו: "התנאים לא חוקיים".



עורך דינו של פולארד, אליוט לאוור, הסביר את המגבלות המוטלות על מרשו: "ועדת השחרורים הטילה על פולארד תנאים מגבילים בלתי נצרכים: עוצר בין השעות 19:00 עד 07:00. אזיק GPS המנטר את תנועותיו 24/7, הגבלה של תנועותיו לאזור קטן בניו יורק וניטור מחשבים בבית ובמקום העבודה.



לדבריו העוצר מונע מפולארד להשתתף בתפילות בבית הכנסת או בסעודות שבת וחג אצל חברים או אצל קרובי משפחה. לטענת עורך דינו בהתחשב מפני שפולארד מחויב להתגורר בניו יורק סיטי, העוצר מקשה עליו למצוא עבודה.



"המעסיק שכבר קיבל את פולארד לעבודה כאנליסט בחברת השקעות הודיע בסוף השבוע כי הוא חוזר בו, זאת בעקבות דרישת השלטונות להתקין אמצעי מעקב שיחשפו את כל המידע שברשת המחשבים של החברה, במידה ותעסיק את פולארד", הוסיף אליוט לאוור.



"על פי תנאי העוצר שהוטל על פולארד, עליו לענות לכל טלפון או דפיקה בדלת במהלך הלילה, שכן עלולה להתבצע ביקורת על ידי קצין המבחן כשכל כישלון בה עלול לגרום להשבתו לכלא", הסביר עורך דינו.



כזכור, ביום שישי, לאחר יציאתו של פולארד מהכלא, עורכי דינו הגישו תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק בדרישה להפסיק את מה שהם מכנים "תנאי שחרור בלתי מוצדקים ובלתי חוקיים" שהוטלו עליו. עורכי דינו הבהירו את אי מסוכנותו והוסיפו: "אם לפולארד יש עדיין מידע מודיעני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 30-31 שנה ואיננו רלוונטי. לאחר שהגיעו למסקנות הללו והעניקו לפולארד שחרור מוקדם, הרי שהטענה שיש הצדקה להטיל עליו תנאים כה חמורים היא מגוחכת ומניפולטיבית".