ליאור דיין שופך אור על המציאות שעומדת מאחורי הכתבה ששודרה אמש (שישי) בחדשות 2 על הנשים היזידיות תחת שלטון דאע"ש והמאמצים לשחרורן מהשבי. עיתונאי מעריב כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אמש ב"אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 בחרו לשדר ברעש גדול ובתרועות רמות כתבה על ארגון בשם CYCI שמטרתו היא שחרור נשים יזידיות משבי דאע"ש (ע"י קנייתן). מאחורי הארגון הזה עומד סטיב ממן, יהודי שומר מצוות מקנדה אשר מכונה "שינדלר היהודי" בשל פעילות הקודש שהוא עושה".



"אפרת לכטר, הכתבת שחתומה על הכתבה, נסעה עד לעיראק בשביל להפוך את הכתבה לאותנטית וסוערת במיוחד, רק שהיא שכחה לעדכן את הצופים שאותו ארגון ואותו "שינדלר" עומדים בלב סקנדל אדיר שמסעיר את הקהילה היזידית מזה כמה שבועות", סיפר דיין.

"מרכז הסקנדל הוא בכך שאף אחד מבני הקהילה היזידית אשר מכירים את תחום הצלת הנשים מידי דאע"ש, לא הצליח למצוא ראיות לכך שמאחורי ההצהרה של ממן שארגונו שיחרר 128 נשים יזידיות מהשבי - עומדת אמת כלשהי. למעשה ככל שחקרו את הנושא עלו יותר סימני שאלה מטרידים והמצב הגיע לכך שראשי הקהילה היזידית התכנסו וכתבו מכתב רשמי לסטיב ממן וביקשו ממנו לספק את השמות ופרטי קשר של 128 הנשים שהוא טוען ששיחרר. הבעיה היא שעד עכשיו ממן לא נענה לאתגר".
 
"נכון לעכשיו, היזידים עצמם לא ממש מחבקים את ממן וארגון CYCI. ההיפך מזה- ממן וארגונו נחשבים לגורמים מפוקפקים למדי בעיראק הכורדית (גם ע"י היזידים וגם ע"י הממשל הכורדי)".


"אני מעריך שזה באמת קשה לבטל כתבה אחרי ששלחת שני אנשי צוות לעיראק", הוסיף דיין, "אבל בכל זאת מינימום הגינות עיתונאית לא הייתה מזיקה. עורך שיש לו אחריות אמיתית היה לכל הפחות משהה את הכתבה עד שהעננה המרחפת מעל ראשו של סטיב ממן וארגון CYCI תחלוף (אם בכלל) ובוודאי עד שהקהילה היזידית- אותה אתה מתיימר לדברר בכתבה- הייתה נותנת לגיטימיות כלשהי לארגון המדובר ולאדם שעומד מאחורי הארגון. כרגע מדובר באדם אשר מוגדר ע"י כל ראשי הקהילה היזידית כלא פחות מ"נוכל".
"במידה והמידע הזה לא הגיע לעורך והוא פשוט לא ידע על כך- ולכן גם לא יכול היה להשהות את הכתבה- אנו ניצבים בפני בעיה לא פחות מטרידה, שכן במקרה זה ישנן שתי אפשרויות: הראשונה היא שהכתבת החליטה להסתיר מהעורך את המידע הזה (כמו מהצופים). והאפשרות השנייה היא שהכתבת בכלל לא ידעה על כך- וזו אולי האפשרות הנוראה מכל מכיוון שזה אומר שהיא לא עשתה תחקיר מינימאלי ולא באמת מעורה בנעשה בעיראק הכורדית".

"כל תחקיר בסיסי והפשוט ביותר בנושא היה מייד מעלה בפניה את הנושא מאחר וסטיב ממן בעצמו פרסם סטטוסים בנושא בעמוד הפייסבוק שלו ובעמוד הפייסבוק של הארגון, וכל אתר חדשות כורדי (למשל Rudaw news) וכל אתר חדשות שמדווח על הנעשה בחלק זה של העולם (VICE NEWS למשל) דיווחו על הנושא ועל המחלוקת הגדולה בעניינו של האיש שעד היום לא הציג הוכחות אמיתיות ל-128 הנשים היזידיות שהוא טוען שארגונו שיחרר".
 
"הייתי בעיראק הכורדית פעמיים בחצי השנה האחרונה. העברתי ימים על גבי ימים עם בני הקהילה היזידית והתאהבתי בהם (וגם כתבתי על כך בהרחבה במעריב), וזה מצער אותי לראות שעושים להם עוול שכזה ע"י מערכת חדשות ששידרה כתבה חובבנית ולא מבוססת שבגללה אנשים עוד עלולים ללכת לאתר האינטרנט של ארגון מפוקפק ולתרום כספים שאיש לא יודע, נכון לעכשיו, לאן הם באמת הולכים. במילה אחת- חבל. במילה נוספת- בושה", סיכם דיין.