שבועיים בדיוק לפני תום תקופת הכהונה הזמנית של מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, ובאופן תמוה טרם הכריז השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על החלטתו לגבי איוש משרת המפכ"ל הבא והבחירה שלו מבין הניצבים שראיין ובחן מאז כניסתו לתפקיד לפני כשלושה חודשים.



ב–1 בספטמבר אמור, על פי החוק, להיכנס לתפקידו המפכ"ל החדש, אולם עד כה שומר השר לביטחון פנים את החלטתו צמוד לחזה, או שלחילופין הוא טרם גיבש את עמדתו בעניין - למרות שמדובר בתפקיד המשמעותי ביותר במשרדו. ישנם הסבורים כי בין השר ארדן לראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הושגה הסכמה לגבי זהותו של המפכ"ל הבא.
 
חרושת השמועות מתמקדת בשלושה מועמדים שהגיעו לכאורה לישורת האחרונה: מ"מ המפכ"ל ניצב סאו, המשמש במקביל גם כסמפכ"ל וגם כמפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז דרום, וניצב זוהר דביר, מפקד מחוז צפון ששמו עלה רק בימים האחרונים.
 

קצינים בכירים במשטרה תוקפים את השהיית ההודעה על המינוי מצד השר ארדן. "די, יש כאן שיהוי שהפך למסטיק, וגל השמועות הזה לא מוסיף כבוד לארגון", אמר אחד מהם, "צריך לכבד את המועמדים ולקבוע מי המפכ"ל הבא שיעשה סדר במשטרה".
 
כך או כך, כבר עכשיו ברור כי המפכ"ל שייכנס לתפקיד - למעט במקרה שבו ייבחר ניצב סאו – יעשה זאת לאחר תקופת חפיפה קצרה מהרגיל. בסביבתו של ניצב סאו, אגב, דוחים את הטענות לפיהן מצב רוח ירוד, והבהירו כי הוא נחוש ברצונו להצעיד את הארגון קדימה. "בנצי מבצע כעת שלושה תפקידים ועובד ללא ליאות מלילה עד לילה", הסביר אמש אחד ממקורביו, "הוא עצמו אומר, בבדיחות דעת, כי חסרים לו 48 שעות ביממה - וזה לא רחוק מהמציאות".