בתקופת הקיץ ובעיקר בימים חמים יותר אנשים נוהגים לצרוך כמויות גדולות יותר פירות. ד"ר ניבה שפירא, דיאטנית קלינית העוסקת במחקר ובפיתוח, הסבירה בתכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM אילו פירות בריאים יותר מאחרים.
"פירות מרווים ומרעננים ויש להם הרבה תכונות טובות אבל כמו בכל תחום אם אנחנו מתחילים להפריז זה בעייתי", אמרה ד"ר שפירא.

הדיאטנית הקלינית דיברה על הסוכר הטבעי שנמצא בפירות: "אם צורכים את הסוכר בפירות באופן נקי ומזוקק זה לא בריא אבל אם צורכים אותו בתוך הפרי המצב הוא אחר. כשאתה אוכל פרי אתה אוכל יחד עם הסוכר חומרים שמנטרלים את אותם נזקים שיכול הסוכר הספציפי הזה לגרום. ברור שכמות מוגזמת עלולה להזיק אבל סוכר לבן לעומת סוכר פרי זאת ממש לא אותה 'מנגינה'. עודף של פירות לא יעשה נזק כמו עודף של סוכרים או שתייה מתוקה אבל גם את זה צריך לרסן". 
ד"ר שפירא הסבירה לחובבי הפירות על צירופים נכונים של פירות: "חלק מהפירות מתאימים יותר ואצל חלקם השידוך פחות מוצלח. שילוב של פירות חמוצים עם מתוקים הוא בדרך כלל שילוב פחות נכון כי ברגע שאתה אוכל פרי מתוק אתה כבר מכין בקיבה את כל התנאים לעיכול ולספיגה מתאימים ואם אתה אוכל משהו מנוגד כמו פרי חמוץ זה מקלקל את האיזון. זו ההרמוניה, לאכול את המתוקים עם המתוקים והחמוצים עם החמוצים".
לגבי כמות הפירות המומלצת ביום הבהירה הדיאטנית הקלינית: "שניים עד ארבעה פירות ביום זה לא יותר מידי ובמקרה שעושים פעילות גופנית אפשר לצרוך יותר מהכמות הזאת". 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי