נער בן 16 החולה בסרטן ברח מבית החולים רמב"ם לאחר שאולץ על ידי בית המשפט כבר לפני כשנה לעבור טיפולי כימותרפיה, בניגוד לרצונו ובניגוד לרצון הוריו. הוא נמצא בדירת מסתור. בית המשפט הורה למשטרה להשיבו לבית החולים. 



עו"ד אפרים דימרי אשר מייצג את המשפחה בהתנדבות אמר היום: "אנחנו מתכוונים לבקש מבית המשפט המחוזי בנצרת להתערב בהחלטתו של בית משפט השלום מאתמול, שקבע שיש להביאו לבית החולים בכפייה, ומבקשים שקולו של הנער יישמע".



לדבריו, הנער אינו רוצה להיות מטופל בכפיה, הוא מרגיש נורא והוא מספר שהוא מרגיש כמו אסיר בתוך החדר ואינו מסוגל לעבור את הטיפולים יותר. "הוא לא מסוגל לחיות כך. הוא מרגיש שהוא אזוק גם בלי אזיקים, כי הוא לא נמצא שם מרצון. הטיפול גם כך אינו יכול לעזור לו באופן וודאי ובטוח והוא רוצה להמשיך את חייו כילד חופשי, כי הוא לא מסוגל לעמוד בזה. הייתי איתו היום בים והוא בכה מרוב התרגשות שהוא בחוץ ונהנה מהטבע. הוא נמצא במצב קשה".




"מרגיש שהוא אזוק גם בלי אזיקים, כי הוא לא נמצא שם מרצון". עו"ד דימרי. צילום: יח"צ


הנער עצמו סיפר למעריב אונליין מדירת המסתור בה הוא נמצא: "ברחתי כי אני חושב שאני לא אעמוד בטיפולים נוספים ואני לא יכול יותר. אני עובר את הטיפולים האלה כבר הרבה זמן וזו אמורה להיות החלטה שלי, כי אני מרגיש שאני לא אוכל לעמוד יותר בסדרה הנוספת של הטיפולים. אם בסדרה הראשונה הרגשתי שכמעט מתתי אז בסדרה השניה מי אמר שאני אשרוד. אני בדירת מסתור אבל אני מרגיש מצויין כי טוב לי ואני חופשי לעשות מה שאני רוצה".



תגובת בית החולים רמב"ם: "אנו מצרים על העובדה שבסיפור העצוב הזה מפנים אצבע מאשימה כלפי בית החולים. בית החולים מטפל בנער כבר למעלה משנה, תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים בבית החולים, על מנת להציל את חייו - כולל פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט".



"מדובר בנער החולה במחלה אונקולוגית ברת טיפול – בתנאי שהמשפחה תשתף פעולה ותביא את הקטין לטיפולים. מכיוון שגם הורי הנער המשמשים אפוטרופוסים על פי דין, וגם הנער עצמו, לא משתפים פעולה עם הצוות הרפואי, ונשמעים לעצתם הבלתי מקצועית של גורמים אחרים, התערבו רשויות הרווחה והחוק, ובצו בית משפט חוייבה משפחתו להביאו לטיפול".



"בית חולים אינו בית מעצר – האחריות על השהיה של קטין בבית חולים לקבל טיפולים היא של הוריו. כל זמן שבית משפט לא הורה למשטרה לוודא שמטופל מגיע ונשאר באשפוז, אין לנו אין שום אפשרות למנוע בכח יציאה של נער בן 16 שנמצא בהשגחת הוריו – מבית החולים".