לאחר שהתברר במהלך היום שאחד העמודים המוצלחים ביותר שנוצרו בישראל, "סטטוסים מצייצים", חוזר אל רשת הפייסבוק, מיהרה היום (שלישי) החברה לצנן את ההתלהבות והסירה אותו שוב.



בשעות הבוקר (שלישי) פרסם אבי לן, מייסד הדף, את העובדה שהוא נפתח מחדש ואף צבר במהירות אלפי אנשים ששמחו לחזור אל העמוד. לן אפילו יצר תמונה של ציפור, עם כיתוב "חזרתי" וכבר החל להעלות תכנים אל העמוד הפופולארי.


 


אבל חברת פייסבוק מיהרה לצנן את ההתלהבות כשהסירה את הדף בשעות אחר הצהריים. בשיחה עם "מעריב אונליין" אישרו בחברה את הידיעה 


ומסרו בתגובה: "כן, הסרנו את העמוד, כיוון שאנחנו לא אפשרים לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו".



אבי לן: "לא תיארתי לעצמי שזה יקרה בחלומות הכי שחורים שלי"



"פייסבוק סגרו אותי פתאום, לא תיארתי לעצמי את התסריט הזה בחלומות הכי שחורים שלי כשהעלתי את העמוד", אמר יוצר העמוד, אבי לן והוסיף: "קיימים לפחות עשרה עמודים מזוייפים ולמרות התחנונים שלי, אותם היא לא הסירה. זוהי התנהגות תמוהה של פייסבוק בלשון עדינה, אני עוד לא יודע איך אגיב, אני בודק את הצעדים שלי. נודע לי על כך דרך אנשים שאמרו לי שזה נסגר ואז פייסבוק שלחו לי מכתב לקוני שמי שעובר על התקנות שלהם, לא יכול להפעיל עמוד. אתה יכול לתאר לעצמך את ההרגשה שלי". 



כזכור, יותר מחצי שנה לאחר שנסגר והוסר על ידי פייסבוק העולמית, כיוון שהפר את תנאי השימוש בכך שהעלה סטטוסים תמורת תשלום, חזר העמוד הפופולרי "סטטוסים מצייצים" לרשת החברתית. בחודש ינואר האחרון נחשף כי לן מוכר סטטוסים בעמוד בתמורה לכסף וזאת מבלי שהוא חושף זאת בפני הגולשים. על פי הפרסום ב"גלובס", שאושר על ידי לן עצמו, מחירו של סטטוס בודד עמד על 7,500 שקלים, ופוסט עם סירטון וידאו עלה 12,000 שקלים.
העמוד, שגרם לשיח של ממש בחברה הישראלית, זכה ללמעלה מ-718,000 לייקים ועמד במרכזה של סערה ציבורית גדולה, בעיקר מצד גולשים שטוענים כי רומו על ידי לן. מנגד, היו גם טענות לפיהן לן רשאי לעשות בעמוד כרצונו. בתקופה שלפני סגירתו אף ניהל קמפיין נגד השירות שמספקת חברת "הוט" ללקוחותיה.

לאחר הסגירה הקודמת מסרה פייסבוק: "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות אנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את מדיניות החברה, זאת על אף אזהרות שקיבל, ולכן הוחלט להסירו באופן סופי".