הרב יאשיהו פינטו התייחס היום (שלישי) לראשונה להתאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל.



באיגרת ששלח לתלמידיו, כתב הרב: "אנו מתפללים לקדוש ברוך הוא, שמי שהיה חלק מזה - יקום ויודה על האמת, ובכך ימנע סבל עצום מן החיים ומן המתים".



פינטו הוסיף: "גם אם יעלה על דעתו של אדם לשאול, ולומר שהודינו בשוחד חס וחלילה, נחזור על המילים שאמרנו בבית המשפט: 'אני מודה שאם זה שדיווחתי ל-FBI ולניצב במשטרת ישראל על הכסף שנתתי - אם זה נקרא שוחד, אני מודה בשוחד כזה, וחוזרים אנו ואומרים שכל מילה שאמרנו, יש לנו ראיות וחיזוקים, וימים יגידו".



הרב שב והדגיש: "את האמת נדע ונשנן אותה לנו ולבנינו עד עולם, ונימנע לרדת למקומות הנמוכים ולשקרים הנאמרים, חדשות לבקרים".



"אם היו בודקים מלכתחילה כל מילה שאמרנו, הדברים היו הפוכים מיסודם", אמר והוסיף הרב "נשאיר אנחנו את האמת החיצונית והגשמים בידי יודעי המלאכה, ואנו נמשכיך בתורה, במצוות, בחסד ובמעשים טובים - ואת החושך אי אפשר לדחוק על ידי מקל, אלא רק כשמגבירים את האור", כתב הרב.



כזכור, לפני כשלושה שבועות שם ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלה"ב 433, קץ לחייו.



את החשיפה הגדולה שלו ברכה קיבל במסגרת פרשת פינטו בשנת 2012, שעה שסיפר למפקדיו כי הרב המקובל הציע לו שוחד בתמורה למידע על חקירה שהתנהלה נגדו. ברכה, שהיה מבאי ביתו של הרב פינטו, צויד יחד עם רעייתו במכשיר הקלטה ותיעדו העברה של 100 אלף דולר שנמסרו להם מרעייתו של הרב פינטו.



בסביבתו של הרב פינטו טענו כי מדובר בסיוע חירום אישי לתנ"צ ברכה ולא כשוחד, אולם ב- 14 באפריל, אחרי אין ספור פרסומים ודיונים, הורשע הרב פינטו בעבירה של מתן שוחד לקצין הבכיר. הפרקליטות והמשטרה הוציאו במקביל הודעה לפיה במעשיו של תנ"צ ברכה לא נמצא חשד לעבירות פליליות כפי שטען הרב פינטו.



בשבועות לפני מותו של ברכה שמו הוזכר בכותרות במסגרת של פרשת רונאל פישר, שם נטען על קשרים כביכול שניהל עם עו"ד פישר. בבדיקת פוליגרף שהתפרסמה שבוע לפני התאבדותו של ברכה, נמצא הקצין לשעבר מלכה דובר אמת וזאת בשאלות שתנ"צ ברכה הכחיש את מעורבותו לגביהן כביכול.