חבר הכנסת, באסל גטאס, שהשתתף במשט על גבי הספינה "מריאן" שנתפסה על ידי כוחות צה"ל ונגררה לנמל אשדוד, פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה להחזיר לו חפצים איישיים שהוחרמו לו בעקבות השתלטות כוחות צה"ל על הספינה.



בפנייתו לויינשטיין, כתב הח"כ גטאס, כי לאחר שכוחות צה"ל השתלטו על הספינה, אגף המכס החרים חפצים שהיו ברשותו ובכלל זה, ארבעה טלפונים סלולריים, קלטות וידאו וכרטיס זיכרון.



הוא כותב באמצעות עורך דינו כי חפצים אלה הינם רכושו הפרטי ושימשו לצרכיו האישיים והפרלמנטריים. עוד הוא טוען כי בנמל אשדוד נערך חיפוש על גופו. כמו כן, לדבריו הוא סרב לחתום על טופס להחרמת חפציו, שכן לדבריו מדובר בפגיעה בחסינות המוענקת לחברי הכנסת כנציגי ציבור.



ח"כ גטאס טוען כי אגף המכס חרג מסמכותו ופעל שלא כדין כשהחרים את חפציו. עו"ד מוחמד בסאם, שחתום על הפנייה לווינשטיין, אומר כי "נסיבות עניין השתתפותו של ח"כ גטאס במשט לעזה היו למטרות פוליטיות הומניטריות לגיטימות למען מילוי תפקידו כח"כ וכנציג ציבור המוחה על הסגר המתמשך על רצועת עזה". לדבריו, "עולה החשש כי תפיסת חפציו של ח"כ גטאס נעשתה משיקולים זרים המגבילים את תפקודו ופועלו הפרלמנטרי, דבר אשר אינו עולה בקנה אחד עם הוראות חוק החסינות".



על יסוד זה מבקש עו"ד בסאם מהיועץ המשפטי לפעול באופן מיידי כדי להשיב את חפציו האישיים לרשותו, אחרת ייאלץ ח"כ גטאס לפנות לערכאות ולתבוע גם את הנזקים האישיים שנגרמו לו בעקבות הפעולה הבלתי חוקית".