בתום ספירת 245 קלפיות, שהם 95% מסך כל הקלפיות שהוצבו בקיבוצים השיג ניר מאיר 45.4% מהקולות.



ועדת הבחירות אישרה על כן לדווח אמש (שלישי) לקראת חצות על כך שניר מאיר מוביל בפער של מעל ל-20% מהמתמודד הבא אחריו, ולפיכך ניתן להכריז עליו בניר מאיר כמנצח הגדול של מערכת הבחירות.



לדברי ניר מאיר, מיד לאחר שנודע לו תוצאות הבחירות, הוא מתכוון להחזיר את התנועה הקיבוצית אל מוקדי העשייה החברתית בישראל: "אני רואה בתפקיד מזכ"ל התנועה שליחות ערכית גדולה שלצידה אחריות עצומה. בפני התנועה הקיבוצית עומדים אתגרים גדולים וגורליים, אשר על מנת לעמוד בהם בהצלחה חובה עלינו לשלב ידיים יחד עם כל הכוחות המרכזיים והאיכותיים שיש לנו להציע. אני מודה מקרב לב לאלפי התומכות והתומכים שהביאו את הניצחון.



מול המועמד שנבחר, התמודדו על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית גם יונה פריטל מקיבוץ מעלה החמישה, מרקי לוי מקיבוץ זיקים, נגה בוטנסקי מקיבוץ בית השיטה ונימרוד מדר מקיבוץ ניר אליהו. מאיר מקבוצת שילר שזכה הערב בתפקיד, יחליף את המזכ"ל המכהן בשנתיים האחרונות, איתן ברושי, שנבחר לאחרונה בבחירות לכנסת ה-20, ומכהן כח"כ מטעם "המחנה הציוני". יצוין כי אחוז ההצבעה הכולל בבחירות עמד על כ-35%.



בחודשים האחרונים ניהלו המתמודדים מסע בחירות אינטנסיבי בקיבוצים ברחבי הארץ, עברו בקיבוצים ונפגשו עם המצביעים. כל מועמד פרש את משנתו למילוי התפקיד המשמעותי, במסגרתו בכוונתו להוביל ולקדם תהליכים לייצוג הקיבוצים מול הציבור, ומול גורמי ממשל ואחרים בשורה ארוכה של תחומים: כלכלה, קהילה, דיור, בריאות ורווחה, משפט, חינוך, ביטחון ועוד.



ניר מאיר, 59, דור שלישי בקבוצת שילר, נשוי לשגית ואב לארבעה ילדים החיים בקיבוץ. בשני העשורים האחרונים מילא מאיר שורה של תפקידי מפתח ביצועיים בתנועה הקיבוצית בהם, יו"ר הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יו"ר ברית פיקוח, יו"ר האחזקות בתנובה, יו"ר ביותר מעשרה קיבוצים בהם כפר עזה וניר-עם שבעוטף עזה, חבר מזכירות בתנועה ויו"ר ומנכ"ל חברת ק.מ.ה לניהול קיבוצים.



מאיר ייכנס באופן רשמי לתפקידו כמזכ"ל בישיבת מועצת התנועה הקיבוצית שתתקיים שבוע הבא ברמת אפעל.



מייד עם פרסום התוצאות ברך אותו יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג. לדבריו של ח"כ הרצוג "ניר הוא אדם מנוסה וערכי, שמשלב חזון מעמיק עם כושר ביצוע מוכח. עומדים בפניו אתגרים עצומים בשמירה על הזהות הייחודית של הקיבוצים והתאמה של הרוח הזו, שבונה ומפתחת את הארץ, לתקופה הסוערת בה אנו חיים והמשך שילובה באחריות ובמנהיגות בחברה הישראלית ביצירתיות והכישרון המאפיינים אותו. אני בטוח שניר יעמוד באתגרים ביצירתיות ומבטיח לו את כל הסיוע שאני והמחנה הציוני נוכל לתת. לחברי ח"כ איתן ברושי שמסיים היום תקופה מלאת הצלחות כמזכ"ל התנועה הקיבוצית, אני מאחל הצלחה גדולה בדרכו כחבר כנסת".