בראיון לתכניתו של ניסים משעל הביע חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, את דעתו על "נאום הבהמות" של השחקן עודד קוטלר ולא היסס לומר מה הוא באמת חושב על האמנים שנלחמים בשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בשם חופש הביטוי.
יו"ר יש עתיד זעם על דבריו של הבמאי עודד קוטלר: "זו טיפשות וחוסר תרבות. זו הוכחה לכך שלאנשי תרבות אין שום יתרון בענייני טעם טוב. לא מדובר רק בקוטלר, כשהוא היה על הבמה 300 איש ישבו באולם ואף אחד לא קם ואמר לו 'איך אתה מדבר על אזרחי ישראל'. 
"אותם אנשים הם גם עדר והם שנים מתנהגים כמו עדר - חותמים על אותן עצומות, יושבים באותם כנסים, נוסעים לאותם מופעים ואומרים את אותם משפטים. זה השבט המסרב להודות שהוא שבט", הוסיף לפיד.

לטענת האמנים שקיימו את כנס החירום, מדיניותם של השרים רגב ושל שר החינוך, נפתלי בנט, מסכנת את חופש הביטוי בישראל וגובלת בסתימת פיות, ח"כ לפיד מתנגד לטענה: "אני לא חושב שיש סיכון לחופש הביטוי, אני חושב שיש אנשים שנורא נהנים לשמוע את עצמם זועקים על חופש הביטוי בעודם לובשים חולצה של צ'ה גווארה. להגיד שמדינת ישראל לא צריכה לממן הצגה המבוססת על הגיגיו של מי שחטף ורצח חייל זה לא איום על חופש הביטוי. אף אחד לא אמר שאי אפשר להעלות הצגה כזאת, כל מה שאמרו זה שהמדינה לא צריכה לממן את זה כמו שהיא לא צריכה לממן סרט על חייו הנוגים של יגאל עמיר מפני שהוא רוצח מתועב". 
בהמשך הוסיף: "אם אתה כל כך קדוש אז אל תקבל כסף מהמדינה שאתה כל כך לא מסכים איתה. איש לא הפעיל צנזורה, צנזורה מתרחשת כשהשלטון אומר מה מותר או אסור לך להגיד, אין מצב כזה בשום מקום במדינת ישראל. ואילו היה מצב כזה, אני הייתי הראשון שעומד שם עם שלטים ומפגין נגד. אותם אמנים גם רוצים להגיד דברים שהם איומים ונוראים בעיניי, שזו זכותם, וגם לקבל כסף מהמדינה, אבל זה לא הולך ביחד". 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי