ח"כ ינון מגל, שמקדם את מדיניות אי הפללת צרכני הקנאביס, צייץ בעמוד הטוויטר שלו כי ד"ר יוסי הראל-פיש, המדען הראשי של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, אמר לו כי ברשות שוקלים לשנות את גישתם כלפי מדיניות אי ההפללה. גיא זהר שוחח הבוקר עם חבר הכנסת ושמע על ההתקדמות בנושא. 



ח"כ מגל סיפר מדוע הוא פועל לקדם את מדיניות אי ההפללה של מעשני הקנאביס: "אני לא בא לקדם פה שימוש בקנאביס ואני לא בא להניף דגלים או לעשות מצעדים. נהפוכו, אני חושב שהכסף הרב שמושקע בניסיונות לתפוס מעשנים צריך להיות מופנה לחינוך ולהסברה של הסיכונים שיש בנושא הזה. מצד שני אני חושב שלא יכול להיות מצב במדינה מתוקנת שבה אנשים שצורכים קנאביס לשימוש עצמי יהיו עבריינים, יופללו וייפתח להם רישום פלילי בגלל שהם עישנו ג'וינט עם טיפה קנאביס, זה לא הגיוני ואת זה צריך לשנות". 




למרות שברשות למלחמה בסמים הכחישו שהם שוקלים לשנות את גישתם כלפי מדיניות אי ההפללה ח"כ מגל סבור שהדרך לשינוי קרובה מתמיד: "זה באמת צעד קטן והדרך היא הרבה יותר קצרה ממה שחושבים. הדרך הארוכה היא אל הלגליזציה. במשך עשרות שנים רודפים מעשנים ועושים הכל וזה לא עוזר, מאות אלפי אנשים מעשנים קנאביס כי זה חלק מהתרבות ואי אפשר להילחם בדבר הזה. העולם המערבי מבין כיום שצריך להתנהל אחרת ושזה לא הגיוני".

לדבריו של חבר הכנסת מ'הבית היהודי' מדינת ישראל צריכה להפנות את המשאבים שלה לכיוון אחר: "אחת המטרות הגדולות של לגליזציה זה לגדוע את היד של סוחרי הסמים והעבריינים שעושים מאות מיליונים מהדבר הזה, זה כסף שצריך ללכת למדינה".