קבוצה של 11 חברי כנסת שמו היום נפשם בכפם והתנדבו לעבור בחינה פסיכומטרית מדגמית במסגרת אירועי יום הסטודנט הלאומי שצוין היום (שלישי) במשכן הכנסת ביוזמתה של ח"כ מירב בן ארי (כולנו).
הציון הממוצע שצברו חברי הכנסת במבחן היה בינוני ומטה, 73 נקודות מתוך 100 נקודות. המבחן כלל שלושה פרקים, חשיבה מילולית (שאלות מסוג אנלוגיה), פרק שני - חשיבה כמותית (שאלות מתמטיות) ופרק שאלות באנגלית.
חברי הכנסת הצטיינו במיוחד באנגלית עם ציון ממצוע של 83 בפרק השאלות בשפה האנגלית. בפרק המילולי עמד הציון הממוצע על 72, ואילו החלק הכמותי היה הפרק הקשה ביותר עבור חברי הכנסת כשהציון הממוצע שצברו בו עומד על 60 נקודות בלבד. 


"רק מבחן פסיכומטרי יכול לזמן לחדר אחד טייח וטייס"
 
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אסר על מארגני האירוע לפרסם את התוצאות האישויות שקיבל כל אחד מהח"כים. במבחן השתתפו חברי הכנסת: אורן חזן, יואב קיש, איציק שמולי, קארין אלהרר, יעל גרמן, מירב בן ארי, עיסאווי פריג', רחל עזריה, רועי פולקמן ויוסי יונה. 
חבר הכנסת חזן שטען כי בעבר ניגש בעצמו לבחינה הפסיכומטרית וקיבל 731, מיקד את מרכז תשומת לב התקשורת. בבחינה ישב חזן לצידו של ח"כ יואב קיש ואמר: "רק מבחן פסיכומטרי יכול לזמן לחדר אחד טייח וטייס".  חזן סיפר כי בעבר עבד כטייח לפרנסתו ואילו קיש הוא טייס קרב במילואים. 
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, גלעד ארדיטי, שהיה בין יוזמי הבחינה, העריך מראש כי התוצאות לא יהיו מזהירות ואמר כי מטרת היוזמה היא להראות לח"כים שלבחינה הפסיכומטרית לא צריך להיות תפקיד כה מכריע בקבלה בלימודים והיא אינה האידיאולוגיה בפני עצמה. "עליה להיות מעין הזדמנות שנייה למי שציוני הבגרות שלו לא מספקים", הוסיף ארדיטי.
ח"כ מירב בן ארי שהשתתפה בבחינה אמרה: "בשנים האחרונות עולים סימני שאלה רבים לגבי הצורך במבחן פסיכומטרי והיכולות שלו לנבא את ההצלחה בלימודים האקדמיים. יש לייחס חשיבות לגורמים נוספים בקבלה לאוניברסיטה" בן ארי אמרה שהיא בעצמה התקבלה בזמנו למרכז הבינתחומי בהרצליה ללא פסיכומטרי והיום היא בעלת תואר שני.