"לצערי הרב, אנחנו עדיין לא מתקדמים. יש אי הסכמות במגוון של נושאים, וכל פרסום אחר בתקשורת בכל עניין הוא פשוט איננו נכון", כך אמר היום (שני) ל"מעריב-אונליין" מאיר בביוף, יו"ר הסתדרות במרחב הנגב, שלוקח חלק במשא ומתן המתנהל בעניין כיל זה שבוע ימים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן.



בפגישות משתתפים לצד בכירי ההסתדרות, יושבי הראש של ועדי העובדים במפעלי ים המלח וברום, ארמונד לנקרי ואבנר בן סניור, ובמקביל בכירים בכיל.


גורם המעורה במו"מ המתנהל בהסתדרות, אמר ל"מעריב-אונליין" כי בימים האחרונים מתפרסמים בכלי התקשורת ידיעות לא נכונות. לדבריו, הצדדים אינם מצליחים להגיע להסכמות בכל הנוגע למספר המפוטרים ולפיצויים שיקבלו. "אני לא יכול להיכנס למספרים ברגע זה מטעמים מובנים", הדגיש המקור והוסיף כי "התחושה שאנחנו דורכים במקום".



לפיד לתושבי הדרום: "גיליתי שמכרו אתכם"



יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, פנה היום בפתח ישיבת הסיעה בדבריו לתושבי הדרום והתייחס למשבר התעסוקתי באזור: "תושבי דימונה, ירוחם, באר שבע, להבים וערד, אלה לא ימים קלים עבורכם. לא רק שהפרנסה שלכם נמצאת בסכנה ממשית, עכשיו גיליתם שמכרו אתכם", אמר לפיד, שכיהן כשר אוצר בממשלת נתניהו הקודמת.



"האמנתם כשראש הממשלה אמר לכם שאתם חשובים לו, ושהוא יעשה הכל כדי לשמור על מקור הפרנסה ועל הכבוד שלכם. אבל האמת היא שהכספים שלכם ושלנו מימנו בסך הכל כיסאות וג'ובים לחבר'ה במאות מיליוני שקלים".



בהמשך תקף לפיד את נתניהו על כך שבאף הסכם קואליציוני לא הייתה התייחסות לפריפריה: "ראש הממשלה יכול היה לעמוד בהבטחה שלו להשקיע כספים בהרחבת אפשרויות התעסוקה בפריפריה, ובשירותים לתושבים בצפון ובדרום. אבל כשאין אפילו הסכם קואליציוני אחד שדורש את העברת הכספים לקידום התכנית, אז זה לא באמת דחוף לו".




*