על רקע ההפגנות הפרו פלסטיניות ומאהלי המחאה שהוקמו באוניברסיטת קולומביה בקריאה להפסקת אש בעזה, לעצירת הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל ולהפסקת שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם חברות שקשורות לישראל, היום (שישי) פרסם ור"ה, ועד ראשי האוניברסיטאות מכתב ובו הביע את החשש הכבד מול גילויי האלימות בקמפוסים בחו"ל.

אחרי המהומות בקמפוס: המלחמה בארצות הברית נגד ההפגנות האנטישמיות עולה שלב
האמריקאים לא איתם: הנתונים החשובים באמת מאחורי ההפגנות בקמפוסים בארה"ב

"אנו, ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל, מביעים בזאת את דאגתנו העמוקה אל מול גילויי האלימות הקשה, האנטישמיות והאנטי ישראליות ששוטפים את הקמפוסים של רבות מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב, בתמיכת ארגונים פלסטיניים ובהם ארגוני טרור", נכתב. "אנו רואים בחומרה רבה את המצב בו סטודנטים ואנשי סגל ישראלים ויהודים חוששים מלהגיע לקמפוסים או להזדהות כיהודים פן ייפגעו פיזית.

אין לנו ספק שראשי האוניברסיטאות הללו פועלים על מנת להילחם בגילויים אלו, ושההתמודדות שלהם עם קבוצות מתפרעים מוסתים ושטופי שנאה הינה מורכבת, קשה ובמקרים קיצוניים דורשת כלים החורגים מארגז הכלים הנתון בידי הנהלת אוניברסיטה". 

עוד נכתב כי "חופש הביטוי וחופש ההפגנה הם נשמת אפה של הדמוקרטיה בכלל, ושל החיים האקדמיים בפרט, ואנו ממשיכים להכיר בחשיבותם גם ובעיקר בימים קשים אלו. עם זאת, חופש הביטוי וההפגנה אינו מתיר מהלכים אלימים או איום על קהילות ואינו כולל את חופש השיסוי ואת הקריאה להשמדת מדינת ישראל. 

אנחנו מחזקים את ידיהם של הסטודנטים וחברי הסגל היהודים והישראלים בשעה קשה זו. אנחנו נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים המעוניינים בכך, להיקלט באוניברסיטאות בישראל, ולמצוא כאן בית אישי ואקדמי".