שרב כבד שורר היום (חמישי) ברוב אזורי הארץ, כמו גם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. בבוקר נשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז - ובמישור החוף הצפוני. על אף החום הכבד - הדבר לא מנע מישראלים רבים להגיע לטייל לאורכה ולרוחבה של הארץ - בחופש של חול המועד של פסח.

לנצח את השרב: טיולי מים קרירים לפסח

90 אלף מטיילים סך הכול ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מביניהם, רבים הגיעו לטייל ולנפוש באזור הכנרת והגולן - על רקע ההפסדים הכלכליים של עסקים רבים באזור הצפון בעקבות המלחמה. 

אריק טל, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת, שכולל 15 חופים שקטים אמר כי "היום השרב כבד, עם טמפרטורות גבוהות, עד 40° מעלות צלזיוס. על הנופשים לשמור על בטיחותם ובריאותם, והם מתבקשים לשהות באזורים מוצלים ולהרבות בשתייה".

מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת, נמסר בהמשך היום כי אחד הנופשים (50) בחוף דוגית, נפצע בעקבות פיצוץ גזיה. הוא פונה לבי"ח עם אמבולנס של מד"א, כשהוא סובל מכוויות בגפיים ובגב. אריק טל מסר בנושא: "על נופשים המשתמשים במיכל גז לבישול, להגן עליו מקרינת שמש ישירה, העלולה לגרום לפיצוץ מסוכן".

משפחות ומטיילים מכל רחבי הארץ בילו אתמול והיום בסיור "שביל סובב כינרת". במסגרת הטיול, צעדו המשתתפים במקטע השביל, בין נופים פסטורליים וכינרת עם מפלס כמעט מלא - וכן ביקרו בבית העלמין ההיסטורי של קבוצת כינרת, ובאתר הארכאולוגי "תל בית ירח".

גם באזור הגולן מטיילים רבים פקדו במהלך החג את אתרי התיירות והטבע, ונהנו מטבילה קרירה במעיינות ובנחלי הגולן. מתיירות הגולן נמסר לציבור כי ״אתרי התיירות והטבע בגולן פתוחים - והציבור מוזמן להגיע לחבל הארץ הכי יפה בישראל ולהנות משפע האטרקציות וטבילה בנחלים ובמעיינות הצוננים״.