הישראלים והישראליות לא נבהלו ממזג האוויר החם ויצאו לטבע בהמוניהם. כ-100 אלף מבקרים ומבקרות הגיעו לשמורות הטבע והגנים הלאומיים לאורך היום (רביעי). בין הגנים הבולטים אותם פקדו: גן לאומי תל אפק, גן לאומי גן השלושה, שמורת הטבע עינות צוקים וגן לאומי מעין חרוד. כ-7,000מטיילים ומטיילות בילו את החג בחניוני הלילה של הרשות, החניונים הבולטים: חניון לילה גן השלושה וחניון הלילה עין חרוד. 

מטיילים בזריחה בגן הלאומי מצדה (צילום: נעה גורדון, רט''ג)
מטיילים בזריחה בגן הלאומי מצדה (צילום: נעה גורדון, רט''ג)

המקום שכולנו אוהבים בצפון כבר לא יראה אותו דבר בקיץ הקרוב
"מנציחה את האינפלציה": ישראל נלחמת באיראן ובחמאס, אבל שכחה חזית אחת

הגן הלאומי ציפורי (צילום: שלומית שביט)
הגן הלאומי ציפורי (צילום: שלומית שביט)

פעילויות חג רבות נערכו באתרים הרבים ברחבי הארץ לרווחת המבקרים והמבקרות. מחר (חמישי), תמשיך הרשות להפעיל פעילויות חג רבות.בין הפעילויות שיתקיימו מחר: "גן לאומי ממשית – ממשית מתעוררת לחיים!" - שוק מסורתי עם שפע של תוצרת מקומית אותנטית. שיא אירוע החג יתקיים ביום חמישי בערב - שוק הלילה, שוק צבעוני וססגוני, לצד הופעות מחול ומוזיקה אתנית שיתקיים עד השעה 21:00.

חוף סוסיתא בכנרת (צילום: איגוד ערים כנרת)
חוף סוסיתא בכנרת (צילום: איגוד ערים כנרת)

אתר השומרוני הטוב – סיורים עם דמויות שונות ומעניינות בין הפסיפסים. המבקרים מוזמנים לפגוש כמה דמויות מעניינות בין הפסיפסים המדהימים של העולם הקדום, לחוות מחדש את "משל השומרוני הטוב" ולבקר בחאן קדום ששמר על דרך עשירה בסיפורים היסטוריים. המבקרים יזכו גם להכיר את הפסיפס המרהיב מבית הכנסת בעזה.