במקביל לדריכות ולפעילות המבצעית בכל הגזרות, את ערב החג הזה, עשה הפיקוד הבכיר של צהל בבסיסים, יחד עם מפקדים וחיילים. הרמטכ"ל הרצי הלוי הסב לשולחן ערוך בליל הסדר בבסיס עתלית, יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה ולוחמי שייטת 13.

סינוואר יצא מהמנהרות? בכיר חמאס בהצהרה דרמטית
בצפון ממתינים ליום הפקודה: "מקבלים עדכונים שצה"ל מוכן למלחמה בלבנון"

האלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר, בירך על ארבע כוסיות בבסיס פלמחים. ראש אגף המודיעין, האלוף אהרן חליווה, סיפר ביציאת מצריים כל אותו הלילה לצד אנשי 8200 בבסיס מרחב תיכון, שם הם ציינו את החג.

לוחמי חטיבת הנח״ל בהכנות לליל הסדר ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי חטיבת הנח״ל בהכנות לליל הסדר ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן תר אחר האפיקומן, כשהצטרף לכוחות המבצעיים של אוגדה 162 הנמצאים במרכז רצועת עזה, על הלחמא עניא בירך יחד עם מפקד האוגדה תא"ל איציק כהן ולוחמי הנח"ל. במחנה אורים מפקד אוגדת תא"ל אבי רוזנפלד וחיילי גדוד האיסוף 414, ספרו את עשר המכות שהנחית הקדוש ברוך הוא על המצרים.

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, ציין את החג במוצב "ציפורן" היד החזקה והנטויה של צה"ל, יחד עם לוחמי גדוד 51 של גולני. שאר מפקדי האוגדות של פיקוד הצפון, גם הם נכחו בלילה במוצבי הגזרה וקראו בהגדה יחד עם לוחמי גולני וחטיבה 188.

מפקד פיקוד מרכז, האלוף יהודה פוקס יחד עם לוחמות ולוחמי גדוד פנתר, ציין את החג במוצב "צופים". בחטמ"ר שומרון התכבדו בנוכחותו של מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי. מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל יקי דולף, סייר בשטח במהלך החג ושוחח עם מפקדי הגדודים והחטיבות בגזרתו.