רס"ן במיל' דור זימל ז"ל, שנהרג מפגיעת כטב"ם בגליל, הובא היום (שני) למנוחות. "היה לך חשוב כל כך לעשות שירות משמעותי, ליווינו אותך בכל שבת שנשארת בכל מקום בארץ", אמר אביו בכאב. 

"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה
"האירוע מתוחקר": כטב"ם נפל מפגיעת טיל קרקע-אוויר בשמי לבנון

עוד הוסיף: "ב-7 באוקטובר היית ארוז בדלת. באמצע החיים, לימודי משפטים, זוגיות מופלאה עם שיר, הוספת למעגל העיסוקים שלך גם להיות סמ"פ ולהוביל מילואימניקים להיות כוח לוחם ששומר עלינו. תוך פחות מחודש מפרוץ המלחמה החלטת להציע נישואים לאהבת חייך. ביום רביעי שעבר הכל קפא. לא הפסקת להילחם, אריה. אתמול המאבק הממושך נדם. תודה על הזכות שנתת לי להיות אבא שלך".

תקיפת מחבל ששיגר רקטה לעוטף עזה (צילום: דובר צה"ל)

אמו שרון ספדה לו: "רציתי שתדע שאני מודה על זה שנתת לנו זמן להיפרד. כולם אמרו שזה נס שלא מתת מיד עם הכוויה. אז אמנם רצינו שהנס יהיה אחר, ומלא אנשים התפללו שתתעורר, אבל תמיד עשית דברים בדרך שלך. כנראה רצית לחזור למה שהיית קודם וכל דבר אחר לא בא בחשבון, אז עשית הכל שיהיה לנו עוד זמן איתך. חיבקנו אותך, בכינו ושרנו איתך. הודיעו לנו הבוקר שהצלת 7 אנשים נוספים ששומרים על חלק ממך אצלם בפנים".

בת הזוג שיר סיפרה: "כשתכננו את החתונה פחדתי שיירד גשם, והעברנו את התאריך. ואז במקום זה ירד עלינו גשם אחר. במקום לקנות פרחים שרצינו לחתונה, אני שמה אותם על האדמה. תודה שזכיתי לחיות איתך, ושהענקת לי מתנות בדרך. אני אשים לך את השיר שרצית לחופה בפעם האחרונה. אני אוהב אותך לנצח, תמיד תהיה האיש של חיי. הטבעת תמיד תהיה קרובה ללב שלי. אני אוהבת אותך, אהבה שלי". שיר השמיעה את השיר ״מודה אני״ של מאיר אריאל ואמרה שזה היה אמור להיות שיר החופה שלהם.

זימל נפגע באירוע הכטב"ם ביישוב ערב אל-עראמשה, שבו נפצעו 18 נוספים, ביניהם שניים קשה. הוא אושפז במשך מספר ימים במצב אנוש, אך לבסוף מת מפצעיו. משפחתו של זימל החליטה לתרום את איבריו, וכבר היום בזמן שהתקיימה הלוויה, בבית החולים תל השומר נערכה השתלת ריאותיו בחייל שנפצע ברצועה. 

כפיר זר בן ה-24, תושב שדרות, נפצע לפני כארבעה חודשים במהלך הקרבות, ונזקק להשתלת ריאות לאחר שתפקודן נפגע כתוצאה מפטריה בה נדבק. במשך מספר שבועות היה מחובר זר למכונת אקמו ומאז חיכה לתרומה מתאימה. הרופאים מקווים כי הניתוח יצליח ויאפשר לו לנשום באופן עצמאי, ולהיפרד ממיטת בית החולים אליה הוא מרותק כבר תקופה ללא יכולת לקום.