תוכנית חדשה וייחודית שתעלה השבוע ברדיו צפון 104.5fm תעסוק בענייני החברה הדרוזית בישראל.

השבוע מציינים הדרוזים בישראל 67 שנים של ברית איתנה עם מדינת ישראל. הדרוזים לחמו עוד לפני הקמת המדינה כתף אל כתף עם התושבים היהודים למען הקמת המדינה, ובכך קשרו את גורלם למדינת ישראל החל מיום היווסדה. בשנת 1957 הוכרו הדרוזים בישראל כעדה דתית מבחינה רשמית, דבר שלא זכו לו הדרוזים תחת השלטונות השונים בארץ ישראל, והברית בין החברה הדרוזית למדינת ישראל הלכה והתחזקה עם השנים. לצד זאת, החברה הדרוזית של שנת 2024 מתמודדת עם אתגרים רבים מורכבים ברמה הארצית ועוברת שינויים חברתיים מהירים.   

ביום חמישי הקרוב ב-09:00 בבוקר, ביום חג הנביא שועיב (יתרו) שיחול ב-25 לאפריל, תעלה לאוויר תוכנית חדשה ברדיו צפון בשיתוף המועצה הדתית הדרוזית העליונה, שעומד בראשה השיח' מוואפק טריף - המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל. התוכנית תעסוק בחשיפת קהל המאזינים לענייני החברה הדרוזית בישראל ,הסוגיות שעל הפרק, בחיזוק השותפות ובהעלאת הנושאים האקטואליים הנוגעים לחברה הדרוזית לסדר היום במדינה. 

השיח' מוואפק טריף והשר משה ארבל (צילום: ללא)
השיח' מוואפק טריף והשר משה ארבל (צילום: ללא)

החל משבוע הבא התוכנית תשודר מדי יום שישי בין השעות 8:00 עד 9:00 ברדיו צפון 104.5fm. את התוכנית תגיש לורינה ח'טיב קיזל, צעירה דרוזית, יזמית חברתית ומשפיענית בתחום ההסברה, שכיהנה בעבר בשורת תפקידי הסברה במשרד החוץ, ומאז ה-7.10 עוסקת ביצירת תכני הסברה שמגיעים לתפוצה רחבה ובייחוד בעולם הערבי. 

לורינה ח'טיב קיזל: "כבוד גדול עבורי להגיש ולהוביל תכנית חשובה זו כאישה דרוזית ישראלית גאה. התכנית הזו מרגשת אותי במיוחד, זה הזמן להביא את הסיפור של העדה הדרוזית לקדמת הבמה, לחשוף אותו לחברה הישראלית כולה, לתת במה והוקרה לתרומה המשמעותית של העדה, ויחד עם זאת גם להעלות לסדר היום את הבעיות והאתגרים שהעדה מתמודדת איתם. תודה לרדיו צפון ולמועצה הדתית על ההזדמנות, ואני מזמינה את כולם להאזין בימי שישי לתכנית ולהכיר את העדה הדרוזית מקרוב״.

רביע באדר מנכ"ל רדיו צפון:  "כדרוזי ותושב הגליל אני רואה בתוכנית הזאת הגשמת חזון אישי, אחרי כמעט שני עשורים שאני עובד בתקשורת העברית בישראל. אני שמח ונרגש לקראת התוכנית הייחודית הזאת. זו בעצם הפעם הראשונה שעולה לאוויר בתקשורת העברית בישראל תוכנית ששמה זרקור על העדה הדרוזית. התוכנית הזאת היא הזדמנות נהדרת לקהל המאזינים של רדיו צפון להיחשף יותר לעדה הדרוזית, ותהיה לה תרומה גדולה לחיזוק הקשרים והגשרים של כלל התושבים שמרכיבים את אזור הצפון".