ארגון 'יד תמר', המעניק מעטפת סיוע קהילתית צמודה למאות משפחות בשדרות ובעוטף, קיים ביום חמישי האחרון בתל אביב את כנס 'משגרה לחירום ובחזרה'. האירוע נערך במעמד ראש עיריית שדרות, אלון דוידי וחברי הכנסת, מיכל וולדיגר וולדימיר בליאק.

אירוע ראשון מסוגו: חשיפה של קטועי גפיים לקבוצות הספורט בישראל
"וזכרתי, והתפללתי והשתדלתי": כך נראה קמפיין החטופים המיועד לציבור החרדי

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר במהלך הכנס: "ראש עיר לא יכול לחלק את עצמו ל- 30 משפחות שכול שזקוקות למעטפת מחבקת. מטפלי ומתנדבי 'יד תמר' היו כאן עבור התושבים בשעות הקשות ביותר שלאחר הטבח".

כנס ''משגרה לחירום ובחזרה'' (צילום: יד תמר)
כנס ''משגרה לחירום ובחזרה'' (צילום: יד תמר)

אוריאל כהן, מנכ"ל 'יד תמר', ציין: "אנו תמיד מדגישים את החשיבות הגדולה שבלנהל משבר משפחתי מהרגע הראשון כדי להבטיח את החוסן המשפחתי ולשמור על התא המשפחתי. אנחנו עוסקים בזה בשגרה ברמת המשפחות והרשויות וברגע שהתחילה המלחמה מיד נרתמנו למשימה. נחשפנו לטראומה ולאתגרים חסרי התקדים שעמן המשפחות נאלצו להתמודד. נרתמנו בצו 8 לתוך המהלך והקמנו מערכים של אנשי טיפול ומתנדבים שליוו את המשפחות בשעות הזהב הראשונות למשבר".

עוד אמר כי "מאז שבת שמחת תורה הקמנו מערכים בעיריות שדרות, אופקים, ביישובי הרוחב ובקיבוצי העוטף ואנחנו מלווים את אותן משפחות מקצה לקצה, תוך בחינה של מפת המשימות, כשהמשפחה לא צריכה להתעסק עם כל הבירוקרטיות הכלכליות, הרפואיות והחינוכיות. זכינו לעשות נפלאות עם מאות משפחות בעוטף, כאשר כל העת עומדת לנגד עינינו המטרה לפעול לחיזוק החוסן של התא המשפחתי, על מנת להעמיד אט אט בחזרה על הרגליים את אותן משפחות שחוו אסונות וטרגדיות משפחתיים חסרי תקדים".

שי בן יוסף, דוקטור לסוציולוגיה ומומחה לפיתוח קהילתי במציאות מורכבת הדגיש כי "חוסן קהילתי מהווה כלי מרכזי ומכריע למניעת הידרדרות והתפוררות התא המשפחתי בקרב משפחות שעברו משברים ובוודאי שבהיקפים נוראיים שכאלה".

כנס ''משגרה לחירום ובחזרה'' (צילום: יד תמר)
כנס ''משגרה לחירום ובחזרה'' (צילום: יד תמר)

יונתן ויינברג, שפיתח עבור 'יד תמר' את אפליקציית ENOLA לניהול חכם של משברים חברתיים וכלכליים, הציג בכנס את יכולות התוכנה ועמד על הפוטנציאל הגדול הגלום בה, בסיוע להפחתת עומסי העבודה המוטלים על העובדים הסוציאליים, כאשר האפליקציה מסייעת להם לחסוך זמני פעולה וליישם מודל של קהילה תומכת, בדרך פשוטה, יעילה וקלה.

לדבריו, "בפרויקט לדוגמה שנעשה לאחרונה בשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית עכו, התברר כי 40 המשפחות שקיבלו ליווי במסגרת הפרויקט המשותף, הביעו שביעות רצון גבוהה מהטיפול שניתן להם וכמו כן, קיבל המודל ציון גבוה מהעובד הסוציאלי וצוותו, שריכזו אותו".

עוד השתתפו בכנס: יו"ר ומייסד ארגון 'יד תמר' מיכי וסרטייל, מנכ"ל 'יד תמר' אוריאל כהן, אלוף (מיל') עוזי דיין, עו"ד שלום וסרטייל, מנהלת קרן מוריס בישראל ליז פושט, נציג קק"ל אנגליה בישראל יונתן גלון, מנכ"ל מוזיאון גוש קטיף שלמה וסרטייל, מנהל אגף הרווחה בעיריית שדרות, עידו ז'ולטי, ועוד.