במהלך הלילה (בין שני לשלישי) נחסמו משאיות הסיוע לרצועת עזה על ידי בני משפחות חטופים ועשרות פעילי תנועת צו 9, שהמתינו בהפתעה למשאיות שיצאו ממעבר אלנבי לכרם שלום - וחסמו אותן בצומת הערבה. בעקבות החסימה, שנמשכה מספר שעות, המשאיות נאלצו לשוב על עקבותיהן ולא הגיעו ליעדן. במקביל, הודיעו בתנועה כי יחסמו במהלך היום משאיות נוספות שיוצאות ממצרים לרצועה.

"חוד החנית": נהג המשאית הימם את המפגינים שבאו לחסום את הסיוע לעזה
האתגר הגדול בצפון מוכיח: רפיח כבר לא חזות הכל

דני אלגרט, שאחיו שבוי בעזה, מפגין נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי במעבר כרם שלום (צילום :ללא)

יעל סבריאגו, אחיינתו של ליאור רודאיף, שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז לרצועת עזה, אמרה: "הלחץ היחיד שיש לנו על חמאס זה לעצור את הסיוע ההומניטרי ובהקדם". לטענתה, "בלי עצירת הסיוע ההומניטרי לא נוכל להגיע לעסקת חטופים ולשחרור 133 חטופים וחטופות שנמצאים כבר כמעט 200 יום ברצועת עזה לאחר שנחטפו מבתיהם, מהמסיבה ומבסיסיהם, אני קוראת לכל עם ישראל להצטרף אלינו ולחסום את הסיוע ההומניטרי, אם הממשלה שלנו והקבינט לא יכולים להפעיל לחץ על חמאס - האזרחים יפעילו לחץ עליהם".

ליאור רודאיף  (צילום: מטה משפחות החטופים)
ליאור רודאיף  (צילום: מטה משפחות החטופים)

נזכיר, כי לפני חמישה ימים, לראשונה, משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לצפון רצועת עזה. דובר צה"ל פרסם בהודעה כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובתיאום עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוכנסו מספר משאיות סיוע ראשונות הכוללות מזון דרך המעבר הצפוני לרצועה "כחלק מהמאמצים להגברת נתיבי הסיוע ההומניטרי לרצועה, ולצפון הרצועה בפרט", לשון ההודעה. עוד נמסר כי המשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני.

מתנועת צו 9 נמסר: "הגענו הלילה לחסום את הסיוע לחמאס. בזמן שהחטופים והחטופות שלנו נאנקים בעזה, לא ייתכן שמדינת ישראל מקימה מערך שינוע אדיר, הולך וגובר, של סיוע לארגון טרור רצחני ומחזקת אותו. אנחנו רוצים את החטופים שלנו כבר בבית ולא יכולים לישון יותר בשקט. שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".

רעות בן חיים, יו"ר צו 9, הוסיפה: "כשאנחנו חוסמים אנחנו חושבים גם על אלו שנרצחו באכזריות והגופות שלהם שם בעזה. אנחנו חוסמים כדי שהמשפחות שלהן יוכלו לחלוק להם כבוד אחרון ולהביא אותם לקבורה. כשאנחנו חוסמים אנחנו חושבים על כל מי ששם ולא מקבל גרגר של סיוע הומניטרי. לא אוכל, לא מים, לא ביקורים, לא טיפול ולא יחס אנושי". 

עוד הוסיפה: "אנחנו חוסמים כדי לתת להם תקווה לאור יום. כשאנחנו חוסמים אנחנו חושבים על כל המשפחות שעבורן חג פסח השנה לא יהיה חג של חירות. אנחנו חוסמים כדי שהם יוכלו להסב לשולחן עם בני המשפחות שנמצאים במנהרות החשוכות כבר 180 ימים. כשאנחנו חוסמים אנחנו שמים לנגד עינינו את ההקרבה של הלוחמים הרבים, תומכי הלחימה והתצפיתניות. אנחנו מכבדים את ההקרבה שלהם, את האומץ והגבורה. ואת מסירות הנפש. אנחנו חוסמים כדי שמשפחות נוספות לא יצטרפו למעגל השכול".