ארגון צל"ש בשיתוף איגוד ההסדר ואיגוד המכינות,  אירוע שכולו הכנה לשירות צבאי מתוך בית המדרש ושמחה עצומה להיות שותפים במצוות מדאורייתא של "והורשתם אותה וישבתם בה", "לא תעמוד על דם רעך", ו- "ואהבת לרעך כמוך".

בכנס שנערך בבנייני האומה בירושלים השתתפו, הרב הראשי לישראל, שרים, ראשי ישיבות, אליהו ליבמן, אביו של אלקנה החטוף בעזה, הרב מדן והרב קוסטינר, שבניו נפצעו קשה בלחימה ברצועת עזה, הרב גרנות, שאיבד את בנו אמיתי הי"ד בגבול הצפון.

באירוע עצמו המתגייסים קיבלו את הכוחות הרוחניים כאשר סיימו ביחד את הש"ס ויצאו מתוך תחושה של קיום מצווה דאוריתא לשרת את עם ישראל במגוון היחידות. בסוף האירוע תתקיים התוועדות עם הרב שמואל אליהו שליט"א והזמר ביני לנדאו.

הרב פרץ איינוהרן מייסד ארגון צל"ש אמר, "אנחנו רואים בשירות הצבאי מצווה מדאוריתא. השירות הצבאי זאת הזדמנות לפריחה רוחנית. הבשורה שהולכים לצבא מתוך תורה. לא נופלים. קמים, לומדים, סיומי מסכתות. 10 אלף חיילים לומדים תורה בצבא, אתה עולה על מדים זאת זכות. נכון יש מורכבות. יש אתגרים יש בעיות של צניעות. השאלה אם אני בורח ממורכבות או שאני מנצח אותה".

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, "העם היהודי ייחל וחלם לחזור לארץ הקודש לחזור הביתה. אתם יוצאים להשיב את כבוד ישראל. יש לעם ישראל יעוד בעולם, הקב"ה שלח אותנו לכאן ואמר לנו שאנחנו צריכים להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש, אלו שרואים עליהם שהולכים בדרכו של הקב"ה, שנתן לנו את העולם במתנה כדי שנוכל לזכות בחיי עולם הבא. שנדע עם איזה כוח אנחנו נלחמים להצלחה לכל אחד במילוי תפקידו בצורה הטובה ביותר ולחזור עם אחינו ואחיותנו, שידעו שעם הבנים של הקב"ה לא מתעסקים".

השרה אורית סטרוק, "אין שום פער בין השירות הצבאי לתורה" - על חרבות ברזל והלחץ הבינלאומי "אסור לנו לחזור ממטרות המלחמה שהצבנו. "זכות עצומה נפלה בחליקכם, זכות של דורות של יהודים שחלמו על צבא משלנו ולקיים את התורה שלנו, תורה של עם בארצו הנלחם על חייו, עם ריבוני בארצו. יש דיבורים שקיים כביכול ניגוד ופער בין התורה לצבא - אין שום פער, השירות בצבא הוא חלק מהתורה. צבא של מסירות נפש. אשריכם שאתם זוכים לזה. חלק מהתורה לדאוג לעם ישראל ולשמור על עם ישראל. אתם זוכים לשרת בצבא ההגנה לישראל".

אליהו ליבמן, אביו של החטוף אליקים ליבמן  חיזק את המתגייסים החדשים ואמר להם "אתם צריכים להודות לה' שזכיתם להיוולד ולגדול במדינת ישראל. כל הנושא של יהדות זה להודות, הכרת הטוב לבורא עולם, לרבנים, לישיבות, למפקדים הכל בשביל להילחם מלחמת ה' להכניע את איובינו. מה שעשו לנו בשמחת תורה, הםרצו לקחת לנו את השמחה של התורה. אתם מקדשים את הצבא ואת שם ה' ברבים. מוסיפים הרבה רוח בדור הזה. אתם הולכים להשיב את הרוח של עם ישראל.