ההיערכות המוגברת של המשטרה במחוז ירושלים לקראת תפילות הרמדאן והעלייה להר הבית נמשכת זה השבוע השלישי. לקראת יום שישי השלישי של הרמדאן יפרסו שוב כ-3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, ברחבי העיר. המשטרה תפרוס כוחות גדולים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, הכל במטרה לאפשר את קיומן התקין והבטוח של התפילות בעיר העתיקה ובהר הבית.

יום קרב בצפון: מסתמן - טיל פטריוט שוגר באזור צפת, לא נשמעה אזעקה | עדכונים שוטפים

כחלק מההיערכות, מערך הביטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולפעול למניעת ניסיונות של גורמים עוינים לנצל את ימי הרמדאן להסתה, הפרת סדר, טרור או אלימות מכל סוג שהיא. במשטרה מציינים כי בתוך כך, גם בימים האחרונים בוצעה פעילות נחושה לאיתור וטיפול בחריגים. במסגרת זו איתרו ועצרו שוטרי מרחב דוד בעיר העתיקה, שלושה חשודים שהורחקו מהאזור לאחרונה, והפרו את תנאי הרחקתם.

דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)
דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, היום (חמישי) המשטרה עיכבה לחקירה שני מבקרים יהודים שעלו להר הבית, זאת לאחר שהתנהגו באופן פרובוקטיבי, כפי שטוענים במשטרה, בכך שהשתחוו, אירוע שלהערכת גורמי הביטחון עלול היה להפר את הסדר הציבורי וזאת אחרי שסירבו להישמע להוראות השוטרים במקום. בנוסף במשטרה ממשיכים את הטיפול הנחוש והבלתי מתפשר בהסתה, בטרור ובמחוללי הפרות סדר.

מכוחות הביטחון נמסר: "המשטרה קוראת לציבור שלא לתת יד לקיצוניות, להסתה ולשמועות כוזבות, לא להישמע להם ולא לקחת בהם חלק. מניסיון העבר, יש מי שרוצה לנצל את ימים אלו להפצת שמועות ופייק ניוז, תוך פרסום מעוות של המציאות ברשתות החברתיות. ביניהם ארגוני טרור וגורמי טרור, המנצלים את הרמדאן להסתה ולפרסומים כוזבים ביחס למציאות בירושלים, בעיר העתיקה ובהר הבית".

להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה מחר, ביום שישי השלישי של חודש הרמדאן (29.3):
- בין השעות 06:00-16:30 לערך ובהתאם לצורך, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

- משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, יחסמו לתנועת כלי רכב בהתאם לצורך, הצירים הבאים: 
• שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
• דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
• רח' הצנחנים.
• רח' חיל ההנדסה.
• מנהרת צה״ל.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי. מומלץ להשתמש באפליקציות הניווט השונות ולהסתייע בתחבורה הציבורית, בפרט באזור העיר העתיקה בירושלים.