סקר המנדטים השבועי שנערך עבור עיתון "מעריב" קובע כי בני גנץ מוביל בסקר המנדטים בפער ניכר יחד עם מפלגתו. השבוע הוא מתחזק ב־2 מנדטים ומגיע ל־41 עם המחנה הממלכתי. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

שבוע שני ברצף: סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה | סקר "מעריב"

אילו הבחירות היו נערכות היום, על פי ממצאי הסקר – מפלגת המחנה הממלכתי כאמור מתחזקת ב־2 מנדטים ומגיעה ל־41. הליכוד נשארת עם 18 מנדטים, יש עתיד (12) ועוצמה יהודית (9) יורדות במנדט כל אחת, ושאר המפלגות ללא שינוי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשאלת ההתאמה לראש הממשלה, בני גנץ עומד על כ־50%, כאשר לא פחות מ־88% ממצביעי יש עתיד רואים אותו כמתאים יותר מבנימין נתניהו. נתניהו עצמו עומד בסקר הכללי על 33% שרואים אותו כמתאים.

הנתון הבולט הוא שכחמישית (22%) ממי שהצביעו לליכוד בבחירות 2022 סבורים שבני גנץ הוא המתאים לראשות הממשלה. כ־17% לא מעדיפים אף אחד מן השניים.

מבחינת חלוקת המנדטים - מפלגת המחנה הממלכתי עומדת על 41, הליכוד עם 18, יש עתיד נחלשת במנדט ועומדת על 12, ישראל ביתנו וש"ס על 10 מנדטים. עוצמה יהודית נחלשת באחד, מ־10 בשבוע שעבר ל־9 השבוע הזה. יהדות התורה על 6 מנדטים, חד"ש־תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי עומדת על 5, בדומה לשבוע שעבר.

מרצ, שלא נמצאת בכנסת הנוכחית, עומדת על 5, ורע"ם של מנסור עבאס על 4 מנדטים - סוגרת את רשימת המפלגות. מי שממשיכות שלא לעבור את אחוז החסימה הן הציונות הדתית, שעומדת על 2.8%, העבודה שלאחר ההחלטה על מועד פריימריז למפלגה עולה במעט ל־2.5%, אך עדיין רחוקה מאחוז החסימה, ובל"ד אף היא לא עוברת את אחוז החסימה - עם 1.7%.

בחלוקה שבין קואליציה לאופוזיציה בסך הכל נחלשת השבוע הקואליציה במנדט לכדי 43, ואילו האופוזיציה הנוכחית מתחזקת במנדט אחד ל־68.

הסקר נערך בתאריכים 28־29 בפברואר 2024, וענו עליו 511 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.