בצל אולטימטום מטה משפחות החטופים: המשטרה מסרה היום (שבת) הודעה על פיה היא אוסרת על קיום הפגנות פוליטיות, מדיניות או ביטחוניות בתקופת המלחמה.

בצה"ל העלו הילוך במהלך הלילה: "אש שלא נראתה כמותה"; צפו בתיעוד

עוד נכתב בהודעת המשטרה: "בהמשך לפניות כתבים בנושא הפגנה בלתי חוקית המתוכננת למוצאי שבת ביישוב קיסריה, שוטרי מרחב מנשה במחוז החוף לא יאפשרו הפרת הסדר הציבורי או שימוש בציוד להגברת קול וכיוצא בזה. בהתאם לכך השוטרים יפעלו לפיזור כל מחאה או הפגנה שכזאת לרבות בקיסריה".

לאור הביקורת שעלתה שיגרה המשטרה הבהרה ומסרה: "בהמשך לפרסומים שונים, משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית. בתקופת המלחמה קיום מחאות מכל סוג שהוא יתאפשר בהתאם לחוק ולעמידה בתנאי המשטרה וכמובן עמידה בתנאי ההתקהלות שנקבעים ע״י פיקוד העורף. משטרת ישראל שבה וקוראת לציבור להשמע להנחיות פיקוד העורף".

נשיא האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, שפנה הבוקר ליועמ"שית לממשלה במחאה נגד מדיניות המשטרה, מסר בתגובה: "ההודעה העמומה של המשטרה כי תאפשר להפגין אינה מייתרת את הצורך להעמיד אותה על חומרת הדברים. מלכתחילה למשטרה לא הייתה כל סמכות לאסור על קיום הפגנות בכלל ובנושאים פוליטיים, מדיניים או ביטחוניים בפרט".

עוד ציין העו"ד: "במסגרת שיקוליה אסור למשטרה לקחת בחשבון את נושא ההפגנה או התוכן שלה – הפגנה לשחרור החטופים שהיא בקונצנזוס כן, הפגנה נגד מדיניות הממשלה או נגד פעולה צבאית ברצועת עזה לא. יתרה מכך - חובה על המשטרה להגן על המפגינים מפני אלה שמנסים לפגוע בהם".

כזכור, נוכח הרחבת הכניסה הקרקעית, במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דרשו מראש הממשלה, שר הביטחון גלנט וחברי קבינט המלחמה, להיפגש איתם באופן מיידי עד השעה 15:00, אחרת ירחיבו את המחאות. 

מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון יואב גלנט יפגוש מחר נציגי משפחות חטופים ושבויים המוחזקים בעזה".