אל"מ (במיל') אודי אורי, טייס הקרב שנפגע בעינו ביום רביעי האחרון לאחר שנפגע פניו על ידי מכת"זית בעת פיזור המחאות נגד הרפורמה המשפטית בנתיבי איילון, הבהיר היום (שישי) כי לא איבד את עינו וכי "שום ניתוח לא נכשל".

"זה פייק מוחלט, ומפיצים בלי לבדוק", אמר טייס הקרב לוואלה!, "הניתוח שעברתי אתמול היה מוצלח. ההערכות נעות בין 'עוד לא יודעים מה יהיה', ל'כנראה יהיה בסדר'". בבית החולים איכילוב הבהירו שאורי כלל לא נמצא בסכנה לאבד את הראייה. בהקשר זה, ד"ר עומר טרביצקי, סגן מנהל מערך העיניים בבית החולים אמר לוואלה! כי  "זה פייק מעצבן. אל מול הידיעה הזאת, אורי נבדק הבוקר על ידי, הניתוח אותו עבר צלח, המצב החריף ממנו סבל חלף. מצב העין מורכב והפרוגנוזה הסופית עדין לא ידועה. נמשיך לטפל באורי כמיטב יכולתנו עם מיטב האמצעים על מנת להביא לשיפור ככל האפשר".

מפגינים הדליקו מדורות בנתיבי איילון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם מוקדם יותר היום ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, וציין כי שוחח עם אורי, שאמר לו: "גם אם אאבד את העין, כמה שזה מוזר להגיד, בשביל הדמוקרטיה זה נראה לי מחיר סביר". עוד לפיד כתב: "אודי הוא גיבור ישראלי ופטריוט אמיתי. הודיתי לו על המאבק הבלתי מתפשר שלו ושל חבריו. הנחישות שלהם מעוררת השראה. אני קורא למשטרה לא לפגוע בזכות המחאה ולהמנע מאלימות. אנשי המחאה הזאת הם אזרחים הנאבקים בדיוק למען הדברים שהמשטרה מאמינה בהם: שלטון החוק ועוצמתה של הדמוקרטיה הישראלית".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "אל"מ במיל' אודי אורי, גיבור ישראל ואח לנשק, הוא הפצוע הקשה הראשון של הקרב נגד ההפיכה המשטרית. אתמול והיום אנשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק היו סביב מיטתו של אורי שנפגע בעינו ממכת"זית ברביעי האחרון באיילון ומתמודד עם שטפי דם רבים בעינו. הוא כרגע לא רואה בעינו, וצפוי לעבור ניתוחים נוספים שבתקווה ישיבו את ראייתו". 

עוד הוסיפו: "אל"מ אורי הוא לוחם רב הישגים ואיש חזק מאין כמותו. אנחנו דואגים לו ושומרים לשלומו, ויודעים כי הפגיעה לא תעצור אותו. כמו כן אנו מזכירים שיש עוד שלושה מאושפזים באיכילוב, שנפגעו קשות מהאלימות שהפעילו כוחות המשטרה בהוראת השר לכישלון לאומי איתמר בן גביר. אנחנו קוראים לנתניהו ולרה"מ בפועל לוין: אתם אחראים לשלום האזרחים הישראלים, עצרו את ההפיכה המשטרית שקורעת את העם ומסכנת את ביטחון ישראל".