הכתבה נכתבה בשיתוף אחוזות רובינשטיין

בתי דיור מוגן בישראל מספקים סביבת מגורים איכותית ביותר עם דירות מעוצבות ונוחות, מתקנים מודרניים ומגוון שירותים שמעניקים איכות חיים מיטבית. דיירי הדיור המוגן נהנים ממגוון פעילויות - מפגשים חברתיים, תוכניות תרבות, חוגי אומנות, פעילויות ספורט, הרצאות, אירועים, טיולים, שירותי רפואה, ביטחון ועוד. לכן, דיור מוגן הוא הרבה יותר ממקום מגורים. זהו אורח חיים המשפר את רווחתם ואושרם של בני הגיל השלישי.

הנה שבעה יתרונות מרכזיים של דיור מוגן בישראל

מערך בריאות תומך צמוד
מערך בריאות איכותי ונגיש בבית דיור מוגן משפר את איכות החיים של הדיירים, מעלה את הביטחון שלהם ותומך בהארכת תוחלת החיים. לכן, הבתים אחראיים להבטיח שהדיירים ייהנו משירותי בריאות איכותיים, זמינים ומקצועיים במרפאות הפועלות בהם, וממענים בזמן קצר בעת הצורך.

להרגיש ביחד – פעילויות חברתיות מגוונות ומעצימות
אחד היתרונות של מגורים בבתי דיור מוגן הוא שפע הפעילויות המתקיימות בהם ואשר מעלות את תחושת הערך העצמי והשייכות. בתי דיור מוגן מספקים סביבה תומכת בה הדיירים יכולים ליהנות מפעילויות ספורט, תרבות וחברה עשירות. הדיירים יוצרים אינטראקציה עם בני גילם החולקים תחומי עניין, תחביבים וחוויות חיים דומות; אינטראקציות אלה, מגבירות את ההערכה העצמית ואת תחושת הביטחון, ומבטלים תחושות של בדידות. 

להיות חלק מקהילה - היכרויות בגיל השלישי
כאשר אנו שואלים דיירים בדיור מוגן מה הכי חשוב להם בבתים וממה הם הכי מרוצים, נקבל כמובן תשובות מגוונות. ובכל זאת יש דבר אחד שחשוב כמעט לכולם: הקהילתיות. במסגרת מגורים בדיור מוגן, רבים מגלים את המשמעות האדירה ואת ההנאה בחיים בקהילה שהיא כמעט כמו משפחה. האפשרות הזאת, להרגיש חלק מקבוצה, מוכחת כמאפיין משמעותי ביותר, שמשפיע לטובה על מצב הרוח ואפילו על הבריאות.

וראו זה פלא: רבים אפילו מגלים חברים חדשים, בגיל שבו היה נדמה שחוג המכרים רק הולך ומצטמצם. הקהילתיות הזו מועצמת הודות למגוון פעילויות חברתיות מהנות, המעשירות את רווחתם הפיזית, הנפשית והרגשית של הדיירים. כמה דוגמאות לאירועים חברתיים בבת דיור מוגן: 

  • חגים, חנוכות בית, תערוכות של דיירים ומפגשי קפה בלובי. בכל אלה הדיירים יכולים ליהנות ביחד באווירה נפלאה.
  • משחקי קלפים כמו ברידג', משחקי לוח ועוד משחקים שמיטיבים גם עם הקוגניציה וגם עם הנפש.
  • ערבי סרטים ומסיבות בריכה שבהם הדיירים יכולים להירגע וליהנות ביחד עם תכנים מעניינים.
  • פיקניקים בהם הדיירים נהנים ביחד מהאוויר הצח, מהטבע וממטעמים.
  • טיולים מאורגנים בארץ וטיסות משותפות לחו"ל.
  • פעילויות התנדבות, חונכות ועזרה לזולת התורמות רבות גם לתחושת המסוגלות והחיוניות.
  • פעילויות ספורט, לגוף ולנפש, חוגים משותפים, משחקי חברה ועוד המון פעילויות פנאי משותפות.

להרגיש כמו בחופשה בבית מלון יוקרתי
מגורים בבית דיור מוגן יוקרתי, מזכירים במובנים מסוימים חופשה במלון חמישה כוכבים. לדיירים יש גישה לכל השירותים שהם צריכים, עם מתקנים ברמה הגבוהה ביותר של ספורט, תרבות, אומנות וחברה. לצד זאת, הם זוכים לשקט נפשי וידיעה שהם מוקפים בצוות אכפתי ואנשי מקצוע שיכולים לסייע להם במידת הצורך.

למעשה, דיירי דיור מוגן זוכים לשילוב מיטבי בין פרטיות לקהילה; מצד אחד, הם נהנים מעצמאותם ומפרטיותם בדירתם. מצד שני, הם מתרועעים עם דיירים בשטחים הציבוריים ובפעילויות המשותפות ככל שירצו. מכיוון שהבתים נמצאים במיקומים מרכזיים, הדיירים יכולים ליהנות גם מאטרקציות, מאירועים ומטיולים בסביבתם הקרובה. בשל כל אלה, מגורים בבית דיור מוגן יוקרתי אינם רק נוחים, אלא גם מספקים חוויות של ממש, כמו בבית מלון.

לארח את המשפחה 
לצד החשיבות והיתרונות הרבים בקהילה, לכל אחד חשוב לשמור על קשר קבוע וקרוב גם עם בני המשפחה - הילדים, הנכדים והנינים. 

בתי דיור מוגן מודעים היטב לערך הרב שיש לשמירה על קשר הדוק עם המשפחה, ומעודדים את בני המשפחה המורחבת לבקר את הדיירים באופן קבוע, להשתתף באירועים ובחגיגות של הדיור המוגן. יש לכך חשיבות רגשית גדולה מאוד. בשל כך, דירות בבתי דיור מוגן איכותיים מתאימות בדרך כלל לאירוח של הנכדים. בנוסף, בתי דיור מוגן עורכים אירועים לכל המשפחה – בחגים, בערבי שישי ובמועדים נוספים בהם כל המשפחה נהנית ביחד מכל הטוב שיש לדיור מוגן להציע. 

למידע נוסף והרשמה לדיור מוגן בישראל ולמגוון הפעילויות שהוא מציע

להרגיש ביטחון במעטפת שמספק דיור מוגן 
להרגיש בטוחים הוא צורך מרכזי של כולנו, אולם בגיל השלישי יש לתחושת הביטחון ערך משמעותי עוד יותר. תחושה של הגנה בפני איומים חיונית לאיכות החיים ולערכים כמו בריאות, רווחה, איכות, ושלווה. לא רק לדיירים חשוב להרגיש בטוחים, אלא גם הילדים שלהם רוצים לדעת שההורים מתגוררים בסביבה נוחה ונעימה, בטוחה ושלווה. בדיור מוגן מקפידים מאוד על היבטים של ביטחון אישי ורפואי. זאת, בשמירה סביב השעון על הבית, לחצני מצוקה בדירות, מרפאה מאובזרת וצוות רפואי, וגם - תחזוקה שוטפת של החדרים, המתקנים והמרחב הציבורי. כל אלה מעניקים לא רק מענה מהיר, אלא גם תחושת ביטחון החשובה על כך לאיכות החיים.

מעטפת של תמיכה רגשית
דיור מוגן מספק מעטפת של תמיכה גם ברמה הפיזית והבריאותית וגם ברמה הרגשית.  מעטפת זו כוללת תמיכה של צוות מקצועי המסייע באתגרים שונים, בחיבור לדיירים ולחברה, בהתאמת חוגים ופעילויות, בפתרון בעיות שונות שמתעוררות.

חשיבות גדולה במיוחד יש לתמיכה שמספק צוות הבית ודיירים מתנדבים לדיירים חדשים העוברים אליו. רבים מספרים כי תמיכה זו הפכה את המעבר וההתאקלמות בבית לקלים וטובים. גם כאן, הידיעה שתמיד יש מי שדואג, מטפל ומתעניין חשובה מאין כמותה לתחושות הביטחון והרוגע בגיל השלישי.

ולסיכום
את כל המרכיבים שסקרנו בכתבה אפשר לסכם במילה אחת: בית. 
דיור מוגן, במיוחד מהסוג היוקרתי, מספק איכות מגורים ברמה של מלון יוקרה עם מתקנים אקסקלוסיביים ופעילויות סביב השעון. אולם לא פחות חשוב שתהיה בו הרגשה ביתית. להרגיש בבית, להרגיש בנוח, לחוש ביטחון שיש מי שדואג לך בכל מצב - אלה הדברים המשמעותיים ביותר בשלב זה של החיים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף אחוזות רובינשטיין