בסוף השבוע יצאו 500 חניכים־מבוגרים (בני 70 ומעלה) מרחבי הארץ, ומכל קצוות החברה הישראלית, לטיול שנתי ראשון מסוגו מטעם תנועת הנוער הראשונה למבוגרים – חברותא. החניכים ביקרו בירושלים בסיורים שונים, שהודרכו על ידי מדריכי קק"ל והשתתפו באירוע עם הופעות מיוחדות ונאומים, חלק ממיזם משותף של קק"ל ומקו"ם.

במהלך מגיפת הקורונה סבלה אוכלוסיית הזקנים בישראל מפגיעה קשה, הן בהיבט הבריאותי והן בהיבט המורלי, שכן חוו בדידות קשה ואפילו התפתחות של תחושת עול על החברה. כמענה למשבר הזה, הקימה מקו"ם, מועצת הקהילות המשימתיות בישראל, את תוכנית חברותא: "תנועת נוער" לגיל השלישי. מאז שהחלה המגיפה קמו כ־40 קבוצות ברחבי הארץ, שנפגשו אחת לשבוע לפעילות חברתית ממש כמו בתנועת נוער, כשהמדריכים מעודדים את ה"חניכים" למעורבות בקהילה, לאקטיביות ולמשימתיות.

המיזם הצליח כל כך שהמשיך גם לאחר סיום המגיפה והפעולות השבועיות ממשיכות להתקיים על בסיס קבוע, וכעת יצאו החניכים לטיול שנתי ראשון מסוגו מתוך תקווה שזו תחילתה של מסורת חדשה שמטרתה לחגוג את הגיל השלישי. דנה סמימיאן, מנהלת תנועת חברותא: "אנחנו שואפים ליצור קבוצות חברתיות טובות ותומכות".